loading...

پیام شیعه | Shia

متفاوت ترین سایت مذهبی

اگر فضائل علی (ع) را بگویم مرا به قتل می رسانند

سید رضا نوعی سه شنبه 22 مرداد 1398 تعداد بازدید : 1059 نظرات ( 0 )

stickerأبا جنیده می گوید : رسول اکرم (ص) در راه مراجعت از حجّةُ الوداع ، در مکانی موسوم به غدیر خُم ،برای مردم سخنرانی کرد و سپس دست علی (ع) را گرفت و فرمود :
sticker( مَنْ كُنْتُ وَلِیَّهُ فَهَذَا وَلِيُّهُ، اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ )sticker

 هر کس را که من وَلیِّ  او هستم ، این علی (ع) وَلیِّ او ست . بارالها دوستان علی (ع) را دوست بدار و با دشمنانش ، دشمن باش .

stickerعبدالله بن علاء می گوید وقتی این حدیث را از زُهری شنیدم با کمال تعجب به او گفتم ، چرا این روایت را در شام نقل نمی کنی و حال آنکه با گوش خودت می شنوی که مردم ( به دستور معاویه و حُکّامِ اُمَوی ) علی (ع) را سَبّ و لعن می کنندsticker

👈 زُهری در پاسخ گفت : بخدا سوگند روایاتی از فضائل علی (ع) نزد من است که اگر آنها را بازگو کنم ، مرا به قتل می رسانند .
sticker
 
📚(( کتاب اسد الغابة ابن اثیر ج1 ، ص 573))

👈برای مشاهده ی سند مزبور ، اینجا کلیک کنید .👉


sticker زُهری از تابعینِ معروف و راویانِ مشهور اهل سنت است که در طولِ عُمرِ خود ، عهده دارِ مَناصبِ عالیه ای در دربارِ چند تن از حُکّام اُمَوی بوده . ابن اثیر نیز که سخن زُهری را به شرح فوق در کتاب اسد الغابه نقل کرده ، از محدثان و علمای بزرگ اهل سنت می باشد .

stickerترمذی روایت فوق را در کتاب سُنَنِ خود که یکی از صِحاحِ سِتّه می باشد ، نقل کرده و در باره ی آن گفته ( هذا حَدِیثٌ حَسَنٌ صَحیحٌ ) یعنی روایت فوق صحیح و معتبر است .

📚(( الجامع الصحیح (سُنَنِ ترمذی) ، ج 5 حدیث 3713 ))

👈برای مشاهده ی سند مزبور ، اینجا کلیک کنید .👉


stickerمورخینِ اهل سنت نیز درباره ی بُغضِ معاویه و بنی اُمیه ، نسبت به علی (ع) اینگونه نوشته اند :

stickerاحمدبن اسحاق یعقوبی در تاریخ خود نقل کرده که سَبّ و لعنِ علی (ع) از زمانِ معاویه تا سال 94 هجری ادامه داشت ، اما عمربن عبدالعزیز به محضِ آنکه به حکومت رسید ، این سنّتِ غلط را برچید و همچنین فدک را که معاویه آنرا تیولِ مروان کرده بود ، به فرزندان فاطمه بازگردانید .

📚(( تاریخ یعقوبی ج 2 ص 268 و 269 ))

👈برای مشاهده ی سند مزبور ، اینجا  کلیک کنید .👉


stickerابن خلدون نیز در تاریخ خود گفته :

(( وَ کانَ بَنو اُمَیَّة یَسُبُّونَ علیّاً فَکَتَبَ عُمَر بن عَبدُالعَزیز اِلیَ الآفاق بِتَرک ذلِک ))

یعنی : بنی امیه همواره علی (ع) را سَبّ و لعن می نمودند تا اینکه عمربن عبدالعزیز در زمان حکومتش به اقصی نقاط کشور نامه نوشت تا این سنّتِ غلط را ترک نمایند .

📚(( تاریخ ابن خلدون ج3 ص 94 ))

👈برای مشاهده ی سند مزبور ، اینجا کلیک کنید .👉


stickerبرگرفته از دروس تاریخ تحلیلی اسلام سید رضا نوعی (حکیم )sticker
 


امضاي حکيم

بکار بردن لفظ امام درباره علی (ع) جایز یا حرام ؟

سید رضا نوعی سه شنبه 15 مرداد 1398 تعداد بازدید : 1225 نظرات ( 0 )

stickerعلی بن حسنِ حلبی که از علمای ناصبی و وهابی می باشد ، درباره ی ممنوعیتِ لقبِ امام ، برای امیرالمومنین (ع) ، می گوید :

 اختصاص دادنِ صحابی بزرگوار و چهارمین خلیفه از خلفای راشدین ، علی ابن ابی طالب به لقبِ  (امام) ، از بدعت های شیعیان است که به اهل سنت نیز سرایت کرده است . بنابراین ، گفتنِ (امام) به ایشان جایز نیست و باید به ( کلماتِ ممنوعه ) اضافه شود . همچنین گفتنِ ( علیه السلام ) و ( کرّمَ الله وَجهَه ) پس از نام آن حضرت نیز همین حُکم را داشته و ممنوع می باشد .

📚(( کتاب التنبیهات المتوائمه ، ص 149 ))

👈 برای مشاهده ی سند ، اینجا کلیک کنید . 👉


stickerنویسنده ی معاصر ( سلیمان بن صالح الخراشی ) که از علمای وهابی آلِ سعود می باشد نیز مانند حلبی ، لقب دادنِ ( امام ) به امیرالمومنین ( ع ) را از بدعت های شیعیان دانسته و خطاب قرار دادنِ ایشان به لفظِ ( امام ) را جایز نمی داند .

📚((  المستدرك على معجم المناهي اللفظية ، ج 1 ص 409 ))

👈برای مشاهده ی سند ، اینجا کلیک کنید.👉


sticker در منابع معتبر اهل سنت ، احادیثِ صحیحِ زیادی از رسول اکرم (ص) نقل شده که لقبِ ( إِمَامُ الْمُتَّقِين ) به علی (ع) اختصاص دارد . بعنوان نمونه :

stickerحاکم نیشابوری که از بزرگترین محدثان و علمای برجسته ی اهل سنت است ، روایت کرده :

 قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص)  :أُوحِيَ إِلَيَّ فِي عَلِيٍّ  ثَلاثٍ :

 أَنَّهُ سَيِّدُ الْمُسْلِمِينَ ، 👈و إِمَامُ الْمُتَّقِينَ 👉 ، وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ .

رسول خدا (ص) فرمود : خداوند متعال درباره ی علی (ع) این سه لقب را با وحی به من ابلاغ نمود :  

علی آقای مسلمانان و 👈 امامِ پرهيزگاران 👉 و پیشوای سفید رویان تا رسیدن به بهشت های پر نعمت می باشد .


stickerحاکم نیشابوری در پایان ، به صحیح بودنِ حدیثِ فوق،تصریح نموده است .

📚(( المستدرک علی الصحیحین ، ج 3 ص 148 ))

👈برای مشاهده ی سند فوق ،اینجا کلیک کنید 👉


stickerابونعیم اصفهانی نیز که از علمای مشهور اهل سنت می باشد نیز حدیث فوق را در کتاب معرفة الصحابه ، نقل کرده و تصریح نموده است که این روایت از طُرُقِ مختلف ، نقل شده و در همه ی آنها از قول پیامبر (ص) ، تصریح گردیده که لقبِ ( امام المتقین ) از جانب خداوند متعال به علی ابن ابی طالب ( ع ) اختصاص داده شده است .

📚(( کتاب معرفة الصحابة، ج3، ص1587، دار النشر ))

👈برای مشاهده ی سند فوق ، اینجا  کلیک کنید 👉


sticker عناد و دشمنی علمای وهابی و ناصبی آلِ سعود نسبت به امیرالمومنین (ع) تا به حدّی است که به دروغ ، لقبِ (امام) را برای علی (ع) از بدعت های شیعه معرفی کرده و آن را جزو کلماتِ ممنوعه قرار داده و فتوا به حرام بودن و غیر مشروع بودنش می دهند  .حال آنکه به استنادِ مدارکِ معتبرِ اهل سنت  ( به شرح فوق 👆 ) ، مشخص گردید که لقبِ مزبور را خداوندِ متعال به علی (ع) اختصاص داده است .

علی امامِ من است و منم گدای علی
هزار جانِ گرامی فدای نامِ علی

stickerبرگرفته از دروس علمِ کلام ، سید رضا نوعی ( حکیم )sticker


امضاي حکيم

حذف آل محمد از صلوات توسط اهل سنت

سید رضا نوعی شنبه 05 مرداد 1398 تعداد بازدید : 1569 نظرات ( 0 )

stickerعلت حذفِ ( آلِ مُحَمَّد ) از صلوات ، توسطِ اهل سنّت stickersticker
stickerدر صحیحِ بخاری و صحیحِ مُسلم که از معتبرترین منابع اهلِ سنّت است ، روایت شده که اصحاب از رسول اکرم (ص) سئوال کردند که چگونه به شما صلوات بفرسیم sticker

👈پیامبر (ص) در پاسخ فرمودند : بگوئید : اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ 👉

📚(( صحیح بخاری ،کتاب احادیث الانبیاء حدیث 3370  ))(( تصویر بالا 👆 ))
📚 (( صحیح مسلم ،ص191، حدیث 405))

👈برای مشاهده ی حدیثِ صحیح مسلم ، اینجا کلیک کنید .👉


sticker برخی از علمای بزرگ اهل سنت ( بدون ذکر سند ) از پیامبر (ص) روایت کرده اند که ایشان فرمودند :

 
stickerبر من صلواتِ ناقص ( اَبتر ) نفرستید . سوال شد که صلواتِ ناقص چیست stickerپیامبر (ص) فرمودند این که فقط بگویید " اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد " ،👈 بلکه باید بگویید اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ  "👉

📚الصواعق المحرقة،اِبْن‌ِ حَجَرِ هَیْتَمی‌ ،ج2،ص430 .
📚جواهر العقدین،ص217
📚کشف الغمة،ج1،ص325 فصل فی الامر بالصلاة علی النبی
📚القول البدیع،ص70 ط مکتبة الموید
📚شرف المصطفی،ج5،ص107


👈برای مشاهده ی سند از کتاب القول البدیع ، اینجا کلیک کنید .
👈برای مشاهده سند از کتاب شرف المصطفی ، اینجا کلیک کنید .


stickerعلیرغم مستندات گفته شده، وهابیت بطور مطلق و اهل سنت نیز در غیر از تشهدِ نماز ، ( آلِ مُحَمَّد ) را از صلوات حذف و (صَحْبِهِ ) را جایگزینِ آن نموده اند و یا بعضاً صلوات را بطورِ اَبتَر ( ناقص ) ادا می کنند ، مانند :  اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى النَّبِی . sticker
👈اما علت واقعی این حذف و اضافه ، آنهم بر خلافِ روایات صحیح و متواتر وارده ، چیست sticker

🔴علامه محمد بن اسماعیل صنعانی که از علمای برجسته ی اهل سنت است پاسخِ صحیح و در عین حال ، تأمل برانگیزی به پرسشِ فوق داده است .

 ایشان می گوید :

 حذفِ لفظِ  " آل " از صلوات ، آن طوری که در منابعِ معتبرِ حدیث می بینیم ، کارِ شایسته ای نیست .کیفیت صلوات فرستادن بر پیامبر (ص) نزد اهل حدیث ثابت است که جای هیچ گونه تردیدی باقی نمی گذارد .

👈 اما متأسفانه در ایامِ حکومتِ بنی امیه ، راویانِ حدیث از روی خطا و به بهانه ی تقیّه ، لفظ ِ ( آلِ محمد ) را از صلوات ، حذف نمودند  ، آنهم به این دلیل که امویان از آلِ مُحَمَّد و اهلِ بیتِ ایشان (صلوات الله علیهم اجمعین ) ، خوششان نمی آمد ، 👉

 
stickerمردم نیز از آن زمان ( حکومت امویان ) تاکنون همین رویه ی غلط را ادامه داده اند ، در صورتیکه این عمل ، هیچگونه دلیلِ مستدل و موجهی ندارد .sticker

📚(( کتاب سبل السلام  ، ج 1 باب صفة الصلاة ، ص 554))

👈برای مشاهده سند از کتاب سُبُلُ السَّلام ، اینجا کلیک کنید .👉


stickerبرگرفته از دروس علمِ کلامِ تطبیقی سید رضا نوعی ( حکیم )sticker


امضاي حکيم

هیچ عملی بدون ولایت علی (ع) قبول نیست

سید رضا نوعی دوشنبه 31 تیر 1398 تعداد بازدید : 1047 نظرات ( 0 )

stickerاهل سنّت نیز مانند شیعه بر اساس روایاتِ صحیحِ وارده از رسول اکرم (ص) ، براین باورند که هیچ عملی ، بدونِ ولایت و محبَّتِ علی (ع) و آلِ محمد (ص) ،مورد قبول واقع نمی گردد . که ذیلاً به دو روایت از منابع معتبر برادران اهل سنت اکتفاء می نمائیم :

stickerحاکم نیشابوری که از بزرگترین محدثان اهل سنت است ، از ابن عباس روایت نموده :

 قال رسول اللّه صلّی الله علیه و آله :

فَلَوْ أنَّ رَجُلأً صَفن بَیْنَ الرُّکْنِ وَ الْمَقَامِ فَصَلَّی وَ صَامَ ثُمَّ لَقِیَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُوَ مُبْغِضٌ لِأهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ (صلّی الله علیه وآله ) دَخَلَ النَّارَ .

یعنی : رسول اکرم (ص) فرمودند :

اگر مردی ، تمام عُمرش را در میانِ رُکن و مقام ، پیوسته نماز بگزارد و روزه بگیرد و سپس ( مرگ او فرا رسد ) و او در حالی خداوند را ملاقات کند که بُغضِ اهل بیتِ پیامبر (ص)  را در دلِ داشته باشد ، خداوند او را به آتشِ دوزخ می اندازد . sticker

stickerحاکم نیشابوری در پایان ، به صحیح بودنِ روایت ، تصریح نموده است .

📚(( المستدرک علی الصحیحین ج 3 ص 161 )) (( تصویر فوق 👆 ))


stickerخطیب بغدادی نیز که از علمای مشهور اهل سنت است ، روایت کرده :

قال رسول الله (ص) : 

 عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ إِمَامُ اَلْمُتَّقِينَ وَ قَائِدُ اَلْغُرِّ اَلْمُحَجَّلِينَ أَفْلَحَ مَنْ صَدَّقَهُ وَ خَابَ مَنْ كَذَّبَهُ لَوْ أَنَ‏ عَابِداً عَبَدَ اللَّهَ‏ بَيْنَ‏ الرُّكْنِ‏ وَ الْمَقَامِ‏ أَلْفَ عَامٍ وَ أَلْفَ عَامٍ حَتَّى يَكُونَ كَالشِّنِّ الْبَالِي وَ لَقِيَ اللَّهَ مُبْغِضاً لِآلِ مُحَمَّدٍ أَكَبَّهُ اللَّهُ عَلَى مَنْخِرَيْهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ .

رسول اکرم (ص) فرمودند :

علی (ع) ، امامِ پرهیزکاران و رهبرِ هدایت شدگان می باشد ، کسی که او را تصدیق کند ، رستگار خواهد شد و هر کس او را تکذیب نماید به خسران ابدی دچار می گردد.

👈 اگر عابدی ، دو هزار سال خداوند را در میانِ رکن و مقام ، طوری عبادت کند که بدنش ، ضعیف و مانند مَشکی خشکیده  شود و پس از مرگ ، خداوند را با بُغض و دشمنی آلِ محمد (ص) ملاقات کند ، خداوند متعال او را با صورت به آتش دوزخ می افکند .👉sticker  

📚(( تاریخ بغداد ج 13 حدیث 7106 )) (( ابن اثیر نیز در تاریخ مدینه دمشق ج 42 ص 328 نقل کرده ))

👈برای مشاهده ی سند ، اینجا کلیک  کنید .


stickerدر زیارت جامعه کبیره نیز تصریح شده است که 👈 ( بِمُوَالاتِكُمْ‏ تُقْبَلُ‏ الطَّاعَةُ الْمُفْتَرَضَةُ ) 👉 یعنی : همه ی اعمالِ ما ، به برکتِ ولایتِ شما خاندانِ عصمت و طهارت ، مقبولِ درگاهِ حضرتِ احدیت واقع می گردد .

sticker و اکنون بعنوان حُسنِ خِتامِ ، به اشعار زیبای یکی از شعرای سنی مذهبِ معاصر ، توجه فرمائید :

 لافت از عشقِ حسین است و سرت بر گردن است
عشق بازی، سَر به میدانِ وفا افکندن است

گر هواخواهِ حسینی، تَرکِ سَر کُن چون حسین
شرطِ این میدان به خونِ خویش بازی کرده است

از حریمِ کعبه کمتر نیست دشتِ کربلا
صد شرف دارد بر آن وادی ، که گویند أيْمَن است

 سُنّی ام  سُنّی ، ولیکن حُبِّ  آلِ مصطفی
دین و آیینِ من و  آباء  و  اجدادِ من است


stickerبرگرفته از دروسِ علمِ کلامِ تطبیقی سید رضا نوعی ( حکیم )sticker


امضاي حکيم

انحرافات فکری دکتر علی شریعتی

سید رضا نوعی پنجشنبه 27 تیر 1398 تعداد بازدید : 2850 نظرات ( 2 )

stickerمرحوم دکتر علی شریعتی می گوید :


رسول خدا سپس گفت : اين درهايی را كه به مسجد باز می‌شوند بنگريد و بجز دَرِ خانه ی ابوبكر، همه را ببنديد.stickerstickersticker

📚(( کتاب اسلام شناسی ، ص 436 ، دروس دانشگاه مشهد ))

stickerبررسی اجمالی بعمل آمده از منابع معتبر اهل سنت ، حاکیست که حدیثِ فوق را که مرحوم دکتر شریعتی در دروسِ اسلام شناسی دانشگاه مشهد به آن استناد نموده ، جعلی است و این فضیلت ، اختصاص به امیرالمومنین (ع) دارد نه جنابِ ابوبکر .

🔴ابن ابی الحدیدِ مُعتزلی ، که بزرگترین شارحِ نهج البلاغه و سنی مذهب( شافعی ) می باشد ، از حقیقتِ مزبور اینگونه پرده برداشته و می گوید :

💥طرفدارانِ ابوبکر ، با مشاهده ی فضائل علی (ع) ، معادلِ آن فضائل را با احادیثِ جعلی به خلیفه ی اول نسبت دادند . که از جمله ی آن احادیثِ جعلی ، حدیثِ فوق می باشد .
stickersticker

📚(( شرح نهج البلاغه  ابن ابی الحدید ، ج 11 ص 48 ))

👈برای مشاهده ی سند ،اینجا  کلیک  نمائید .👉


sticker حدیثِ سَدُّ الاَبواب ، به معنای مَسدود کردن درها، به واقعه‌ای اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام (ص) به فرمان خدا دستور داد ، جز دربِ خانه ی علی (ع ) ، دربِ همه ی خانه‌هایی که به مسجد النبی (ص) باز می‌شدند ، مَسدود شوند.  این واقعه به صورت مُتواتر در منابع شیعه و اهل سنت نقل شده و جزء فضائلِ علی(ع) به شمار می‌آید ، که ذیلاً به سه منبعِ معتبرِ اهل سنت اشاره می نمائیم :

stickerحاکم نیشابوری که از بزرگترین محدثانِ اهل سنت می باشد ، از قول زید بن ارقم نقل کرده :

رسول اکرم (ص) فرمودند : 👈 بجز دربِ خانه ی علی ( ع ) درب های ورودی منازلِ اصحاب به مسجدالنبی (ص) ، مسدود شوند .👉 ایشان سپس در پاسخ به اعتراض کنندگان فرمودند : به خدا قسم ، این کار را نه از جانب خود ، بلکه به دستور خدا انجام دادم .


stickerحاکم نیشابوری در پایان ، تصریح می کند که این حدیث صحیح است .sticker

📚(( المستدرک علی الصحیحین ج 3 ص 135))

👈برای مشاهده ی سند ، اینجا کلیک نمائید .👉

 
stickerنسائی که یکی از صحاحِ سِتّه  ( کتابِ السنن ) ، متعلق به اوست ،حدیثِ فوق را در مورد علی (ع) آورده و محقق کتابِ مزبور ( الدّانی بن منیر آل زهوی ) نیز در ذیلِ حدیث ، به صحیح بودن و تواتر آن تصریح نموده است .

📚(( خصائص نسائی حدیث 38 ص 72-73))

👈برای مشاهده ی سند ، اینجا کلیک نمائید .👉


stickerحافظ نورالدین هیثمی که از بزرگترین محدثان و عالم رجالی اهل سنت است نیز از قول عبدالله بن عمر ( فرزند خلیفه ی دوم ) روایت کرده که ایشان می گوید :
یکی از سه فضیلتِ اختصاصی علی (ع) این بود که : بجز دربِ خانه ی ایشان ، درب های منازلِ اصحاب به مسجدالنبی (ص) ، به دستور پیامبر (ص ) مسدود گردید.

📚(( مجمع الزّوائد ، ج 9 ص 111 حدیث 14698))

👈برای مشاهده ی سند ،اینجا کلیک نمائید .👉
 

stickerنتیجه آنکه :

دکتر شریعتی حتی اگر بنا داشت ، دروسِ اسلام شناسی خود را صرفاً بر اساسِ منابع اهل سنت ، بَنا نهد . در این صورت نیز می بایست به  منابع معتبر و احادیثِ صحیحِ آنها استناد می نمود ، نه احادیث جعلی ؟!  و عجیب آنکه ، نام این حقایقِ وارونه را اسلام شناسی نهاده و خودش را نیز شیعه ی علوی می داند .؟!



sticker دروسِ نقدِ روشنفکرانِ معاصر ، سید رضا نوعی (حکیم )sticker

stickerبرای مطالعه مقاله نقدی بر اندیشه پروتستانیسم اسلامی دکتر شریعتی ( اینجا ) کلیک کنید . 👉


امضاي حکيم

تعداد صفحات : 16

درباره ما
سيد رضا نوعی حکیم
با سلام
سایت پیام شیعه برای تبیین معارف شیعه اثنی عشری و رساندن پیام حقانیت آن به گوش جهانیان می باشدکه مطالب آن در قالب مباحث تفسیری ، شرح احادیث ، شرح و نقد متون ادبی ، دروس معرفتی (عرفان نظری و عملی ) ، بررسی تطبیقی احادیث ، تقاسیر و مباحث کلام شیعه و پاسخ به شبهات دینی ، ارائه خواهد شد.
روح پدرم شاد که می گفت به استاد
فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ
سید رضا نوعی ( حکیم ) کانال تلگرام پیام شیعه ( حکیم )
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 292
  • کل نظرات : 96
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 38
  • آی پی امروز : 352
  • آی پی دیروز : 427
  • بازدید امروز : 2,325
  • باردید دیروز : 1,000
  • گوگل امروز : 156
  • گوگل دیروز : 112
  • بازدید هفته : 11,297
  • بازدید ماه : 35,285
  • بازدید سال : 341,534
  • بازدید کلی : 2,323,283