loading...

پیام شیعه | Shia

متفاوت ترین سایت مذهبی

تحریف حدیث ثقلین توسط علمای وهابی

سید رضا نوعی چهارشنبه 05 تیر 1398 تعداد بازدید : 942 نظرات ( 0 )


stickerحدیثِ ثَقَلَيْن از احادیثِ صحیح و مُتواتری است که مورد اتفاق شیعه و اهل سنت می باشدsticker

قال رسول الله (ص) : «إنّی تركت فيكم الثقلین ما إن تمسكتم به لن تَضِلّوا بعدي أبداً 👈كتاب الله و عترتی اهل بیتی 👉

یعنی : پیامبر اکرم (ص) فرمودند : من بعد از خود برای شما دو یادگارِ گران بَهاء می گذارم که اگر به آن دو تَمَسُّک جوئید ، هرگز گمراه نخواهید شد ، ( آن دو  گوهر گران بَهاء ) 👈 قرآن و عترت و اهل بیتِ من 👉 می باشند .

🔘محمد حسین یعقوب المصری که یکی از علمای وهابی می باشد در کتاب خود بنام ( اصول الوصول الی الله تعالی ) صفحه 84 ، عبارتِ ( عترتی اهل بیتی ) را از حدیثِ مزبور حذف و بجای آن عبارتِ ( سُنَّتی ) را گذاشته
stickersticker (( تصویر بالا 👆))
 
قال صلى الله عليه وسلم: «تركت فيكم ما إن تمسكتم به لن تضلوا بعدي: 👈كتاب الله و سنتي👉»

📚(( اصول الوصول إلى الله تعالى صفحه  84))


stickerوهابی مذکور در پاورقی همان صفحه (84) (( تصویر بالا 👆))، به سه کتابِ معتبر از کتاب های اهل سنّت بشرح ذیل ، إستناد نموده که آنها عبارتند از :

👈مسند احمد جلد ۳ صفحه ۵۹  (چاپ دارصادر)
👈سنن ترمذی حدیث 3786
👈سلسله احادیث الصحیحه حدیث 1761

🔘جالب است بدانید : وقتی به آدرس های گفته شده مراجعه می کنیم با کمال تعجب می بینیم که در این کتاب ها ، درست بر عکسِ ادعای نامبرده ، حدیثِ ثقلین ، با لفظِ 👈 کتاب الله و عترتی اهل بیتی 👉 آمده ، نه ( کتاب الله و سُنَّتی )
stickersticker

👈 تصویر آدرس اول  (http://yon.ir/Z1nKl )👉
👈تصویر آدرس دوم  (http://yon.ir/x0qL0)👉
👈تصویر آدرس سوم (http://yon.ir/ZtsMD) 👉

🔘خداوند را سپاس گذاریم که دشمنان اهل بیت (ع) را افرادی احمق و نادان ، قرار داده ، همانطوری که در بالا مشاهده کردید این وهابی نادان ، بنا به سنّتِ الهی «وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللهُ وَاللهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ» ناخواسته ، با ذکر آدرس های حدیثِ صحیحِ  ثَقَلَيْن ، خودش را مُفتضح و رسوا نموده است .
stickersticker

هر کس که به این سلسله ی پاک ، جفا کرد
بد کرد، نفهمید ، غلط کرد، خطا کرد

دیدی که یزید از ستم و کینه ، چه ها کرد
آخر به دَرَک رفت و به روحش شَرَر افتاد

دریا به فغان، موج زنان نعره زد از دل    
👈 با آلِ علی هر كه در افتاد ، بر افتاد 👉

sticker*****sticker*****sticker


امضاي حکيم

ولایت علی علیه السلام به روایت اهل سنت

سید رضا نوعی پنجشنبه 23 خرداد 1398 تعداد بازدید : 1527 نظرات ( 0 )

stickerحاکم نیشابوری که از بزرگترین محدثان و علمای مشهور اهل سنت است می گوید :

قال رسول الله (ص) :

مَنْ یریدُ اَنْ یحْیی حَیاتی و یمُوتَ مَوْتی و یسْکُنَ جَنَّةَ الْخُلْدِ الَّتی وَ عَدَنی رَبّی فَلْیتَوَلَّ علی بن ابیطالب فَاِنَّهُ لَنْ یخْرِجَکُمْ مِنْ هُدی و لَنْ یدْخِلَکُمْ فی ضَلالَةٍ.

هر کس که می خواهد آنگونه که من زندگی کردم زندگی کند و آنگونه که من می میرم، بمیرد، و در بهشتِ جاوید که خدا به من وعده داده است، اقامت نماید ، باید ولایت علی را بپذیرد. چرا که او هرگز شما را از راه هدایت بیرون نمی برد و به گمراهی وارد نمی سازد.

💥حاکم نیشابوری تصریح نموده که ( هذا حدیث صحیح ) یعنی این حدیث ، صحیح است .

📚(( المستدرک حاکم نیشابوری ، ج 3 ص 139))

🔘کلمه ی ولایت در حدیث فوق به معنای زعامت و رهبری است . 👈بهترین شاهد بر صحتِ این ادعا ، نتیجه ای است که پیامبر (ص) برای قبولِ ولایتِ علی (ع) ذکر فرموده و آن : برخورداری از هدایت و امانِ از گمراهی می باشد .👉

🔘اگر ولایت را در حدیث مزبور به معنای دوستی باشد ، فراز آخر سخن رسول اکرم (ص)👈 ( هدایت و امان از گمراهی) 👉 معنای درستی نخواهد داشت زیرا دوستی یک شخص ، صرفاً هیچ تأثیری در هدایت یا گمراهی ما ندارد ، بلکه قبولِ زعامت ، رهبری و اطاعت از علی (ع) است که می تواند ما را هدایت نموده و از گمراهی و ضلالت نجات دهد .

🔘در کتاب «مسند البزار ، البحر الزخار »که یکی از کتب معتبر اهل سنت از قول پیامبر (ص ) روایت کرده که ایشان فرمودند :

«إن تستخلفو علیاً 👈و لن تفعلوا 👉تجدوه هادیا مهدیا یقیمکم علی صراط مستقیم»

یعنی : پیامبر (ص) فرمودند :
 
اگر علی (ع) را خلیفه ی خود قرار دهید 👈 که می دانم هرگز این کار را نخواهید کرد 👉 او شما را به صراط مستقیم هدایت خواهد کرد .

📚(( البحر الزخار ج 7 ص 299 - المستدرک حاکم ج 3 ص153 - حلیه الاولیاء ابونعیم ج1 ص 64))

✔️تبصره : حدیث مزبور در کتاب المستدرک با عبارت «وإن ولیتموها علیا فهاد مهتد یقیمکم علی صراط مستقیم» آمده است .

✔️در حدیث فوق ،رسول اکرم (ص) با کنایه فرموده : 👈(( می دانم هرگز این کار را نخواهید کرد ))👉 ،یعنی می دانم که شما پس از من ولایت علی (ع) را نمی پذیرید .sticker

✔️متأسفانه گروهی ، عبارت ( ولایت ) و مشتقات آنرا که در بیش از یکصد حدیثِ صحیح ، آن هم در منابع معتبر خودشان در باره ی علی (ع) وارد شده را ، ( دوستی ) معنا می کنند ، ولی همین عبارت را در مورد دیگران به معنی ( ولایت ، زعامت ، رهبری و خلافت ) معنی می کنند ⁉️


✔️مانند این روایت : 👈قال ابوبكر: قد وُلِّيتُ أمركم ولست بخيركم. إسناد صحيح.👉

📚(( البداية والنهاية ج 6 ص 333. ))



 

حق روز ازل كُلِّ نِعَم را به علی داد
بین حكما ، حُكمِ حِكم را به علی داد

معنای یدالله همین است و جز این نیست
كاتب كه خدا بود ، قلم را به علی داد

می‌خواست به تصویر كشد قدرت خود را
در معركه شمشیرِ دو دَم را به علی داد

یارانِ ولایت ، به خدا اهلِ بهشتند
گو حیدری‌ام ، یار دلم را به علی داد

**********

stickerبرگرفته از دروس امام شناسی سید رضا نوعی (حکیم )


امضاي حکيم

تحریف حدیث سفینه ، توسط مولوی

سید رضا نوعی یکشنبه 12 خرداد 1398 تعداد بازدید : 1516 نظرات ( 0 )

stickerمولوی ، حدیثِ سَفینه (کشتی) را که از پیامبر (ص) و در شأنِ اهل بیت (ع) روایت شده و مورد اتفاق شیعه و اهل سنت است تحریف نموده و بجای کلمه ی ( اهلِ بیت ) ، ( اصحاب ) را جایگزین نموده است stickersticker

بهرِ این فرمود پیغمبر : که من              
 همچو کشتی ام به طوفانِ زَمَن

    ما و  ( اصحابیم ) چون کشتیِ نوح        
هر که دست اَندَر  زَنَد ، یابد فُتوح

📚(( مثنوی معنوی ، دفتر چهارم  ص 544)) ،((تصویر فوق 👆))

stickerحدیثِ ( سَفینه )، در منابع موثق اهل سنت ، در همه ی موارد ،با واژه ی ( اهل بیتی ) و یا با عبارتِ ( عترتی ) آمده که ذیلاً  به نمونه ای از آن اشاره می گردد :

🔘حاکم نیشابوری که از بزرگترین محدثان اهل سنت است ، حدیث سفینه را اینگونه روایت کرده :

... سمعت أباذر يقول ، سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول :

 (👈 : مَثَلُ أَهْلِ بَيْتِي 👉 مَثَلِ سَفِينَةِ نُوحٍ ، مَنْ رَكِبَهَا نَجَا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِق )

ترجمه : ابوذر می گوید ، از پيامبر اكرم صلّی الله عليه و آله شنيدم كه می‌فرمود :

👈. مَثَلِ اهلِ بيتِ من 👉همچون كشتیِ نوح است كه هر كس بر آن سوار گشت نجات يافت و هر كس از آن روی گرداند غرق خواهد شد.

💥
stickerحاكم نیشابوری ، در ذیل این روايت ، به صحیح بودن آن تصریح نموده و گفته است:

📖(حديث صحيح على شرط مُسلِم وَ لَم يخرجاه)

📚(( المستدرک ، حاکم نیشابوری ج2 ص373 )) ، ((تصویر فوق 👆 ))

✔️
stickerحدیث سفینه در منابع معتبر اهل سنت نقل شده از جمله :

📚(أحمد بن حنبل، فضائل الصحابة: ج2 ص785 ) ، ( المعجم الکبیر طبرانی ج3ص45) (الصواعق المحرقة: ج2 ص 446)، ( المناوي، فيض القدير: ج5 ص660)


stickerبه راستی انگیزه ی مولوی از تحریفِ حدیثِ سَفینه و حذفِ (اهل بیتی ) و جایگزین نمودن ( اصحابی ) در حدیث مزبور چیست sticker

stickerاگر مولوی واقعا سُنّی مذهب است پس چرا حدیثِ مذکور را همانند اهل سنت با عبارت ( اهل بیتی ) یا ( عترتی ) نیاوردهsticker

stickerبه قول بعضی از پیروان و مریدانِ مولوی ، او شیعه ای است که از روی تقیه برخی حرف ها را زده ،

👈حال آنکه مقتضای تقیه  آن است که شخص ، عقیده ی خود را پنهان داشته و مطابقِ عقاید مخالفین سخن گوید ، اگر واقعا مولوی تقیه می کرده ، حداقل می بایست حدیث فوق را همانند اهل سنت با همان عبارات ( اهل بیتی ، عترتی) نقل می کرد ، نه اینکه از رویه ی آنها فراتر رفته و حدیث را تحریف نماید .


stickerاین در حالی است که امام محمد شافعی ، که یکی از رؤسای اربعه ی اهل سنت است ، در شعر معروفش به همین حدیث اشاره کرده و صراحتاً می فرماید از نظر من ، اهل بیتِ پیامبر(ص) ، بمنزله ی کشتی نجات هستند و من با نام خدا ، به آنها پناه آورده ام .
 

رَکبتُ عَلی اسمِ الله فِی سُفُنِ النَّجىٰ
 وَ هُم اَهلِ بَیتِ المُصطَفی خاتَمِ الرُّسُل


👈 برگرفته از دروسِ شرح و نقدِ مثنوی سید رضا نوعی (( حکیم ))
 


امضاي حکيم

stickerقالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) لِعَلِی (ع) «‌أَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَی إِلاَّ أَنَّهُ لاَ نَبِی بَعْدِی »

رسول اکرم (ص) به علی (ع) فرمودند :

تو برای من به منزله ی هارون هستی نسبت به موسی ، جز آنکه بعد از من پیامبری نخواهد بود .

📚(( صحیح بخاری ج 4 حدیث 3706 - صحیح مسلم ج 4 حدیث 2404))
                                                   
🔘ابن عبد البر و علامه مزی و حاکم نیشابوری که از محدثان و رجال شناسان بزرگ اهل سنت هستند در مورد حدیث فوق که به ( حدیثِ مَنزلت ) معروف است ،به صحیح و مُتواتر بودن آن تصریح نموده اند که :

📚(( الاستيعاب - ابن عبد البر - ج 3 - ص 1097)) ،(( المستدرك - الحاكم النيسابوری ج 3 ص 125)) ((تهذيب الكمال للمزي، ج20، ص483))


stickerپیامبر(ص) در این حدیث ، به جز نبوت، همه ی فضائل و ویژگی‌ها و مَناصِبِ  هارون (ع) را برای حضرتِ علی (ع) اثبات فرموده که در آیات ذیل به آنها اشاره شده است :

آیه : وَ اجْعَلْ لِي وَزِيرًا مِنْ أَهْلِي (سوره طه/آيه34)
آیه :َ قَالَ مُوسَى لِأَخِيهِ هَارُونَ اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي (سوره أعراف/آيه142)
آیه : وَ لَقَدْ قَالَ لَهُمْ هَارُونُ.... يَا قَوْمِ.... فَاتَّبِعُونِي وَ أَطِيعُوا أَمْرِي (سوره طه/آيه90)

🔘 علی (ع) نیز ( وزیراً ) وزیر و یاری دهنده ی پیامبر (ص) و هم ( مِن اهلی ) از اهل بیت  ایشان می باشد . همچنین در غیاب پیامبر (ص) ،خلیفه و جانشین ایشان است . رسول خدا (ص) به استناد حدیث (مؤاخات) فقط با علی (ع) عقد اخوت بستند .  با توجه به عبارتِ ( فَاتَّبِعُونِي وَ أَطِيعُوا أَمْرِي )نیز بر اُمَّت واجب است که از ایشان پیروی و اطاعت نمایند .

🔘وجه تشابه دیگر آنکه قوم موسی (ع) در غیابِ او ، فریبِ سامری را خورده و از فرمانِ هارون سرپیچی نمودند بنحوی که ایشان برای اینکه بین اُمّت ، تفرقه ایجاد نشود ناگزیر به صبر شد ، بعد از پیامبر (ص) نیز  همین وضعیت برای علی (ع) پیش آمد .


sticker در مقابل حدیث صحیح و متواتر (منزلت ) که مورد اتفاق شیعه و اهل سنت است ، گروهی مبادرت به جعلِ حدیثی مُشابه آن برای خلفاء نموده اند :
قال رسول الله (ص) : ابوبکر وَ عُمَر مِنّی بِمَنزِلة هارون مِن موسی .
sticker

ذهبی که بزرگترین محدث و رجال شناس اهل سنت است در کتاب میزان الاعتدال در ذیل این حدیث نوشته :
👈 قلت : هذا کذب ( یعنی این حدیث کذب محض می باشد )
sticker

📚(( میزان الاعتدال، ذهبی، ج3، ص171))

حدیث جعلی دیگر: قال رسول الله : ابوبکر منی بمنزلة هارون من موسی .
sticker

محدث بزرگ اهل سنت ، سبط بن عجمی در کتاب الکشف الحثیث در ذیل این حدیث می گوید :

👈علی بن حسنِ شاعر این حدیث را جعل نموده و به دروغ به جریر طبری نسبت داده است .
sticker

📚(( الکشف الحثیث، سبط ابن العجمی، ج1، ص186.))

stickerبرگرفته از دروس امام شناسی سید رضا نوعی (حکیم)sticker


امضاي حکيم

stickerقال رسول الله صلی الله علیه و آله :

النَّظَرُ إِلَی عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ عِبَادَةٌ وَ ذِکْرُهُ عِبَادَةٌ وَ لَا یُقْبَلُ الله إِیمَانُ عَبْدٍ إِلَّا بِولَایَتِهِ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِهِ .

رسول اکرم (ص) فرمودند :

نگاه کردن به  چهره ی علی (ع) و یادِ او عبادت است ، و خداوند ایمانِ هیچ بنده ای را قبول نمی کند مگر به ولایتِ علی (ع) و برائتِ از دشمنانش .

🔘روایت فوق بطور متواتر از طریقِ شیعه و نیز  اهل سنت وارد شده که در ذیلاً به ذکر نام تعدادی از منابع اهل سنت اکتفاء می کنیم :

📚(( فَرائدُ السِّمْطَیْن ، تألیف جوینی شافعی ج 1 ص 19 )) (( تصویر فوق 👆))

📚(( مناقب خوارزمی حنفی ص 32 حدیث 2 )) (( کفایة الطالب ، تألیف گنجی شافعی باب 62 ص 252)) (( ارجح المطالب ص 11)) (( ینابیع المودة قندوزی ص 144))


sticker در روایت فوق ، کلمه ی (ولایت)به معنی زعامت ، سرپرستی و رهبری است نه دوستی و محبت ،کما اینکه :

علامه راغب اصفهانی که از علمای بزرگ و لغت شناسِ معروفِ اهل سنت می باشد در مورد معنی ولایت می گوید :

والوَلَایَةُ: تَوَلِّی الأمرِ وقیل: الوِلَایَةُ والوَلَایَةُ نحو: الدِّلَالة والدَّلَالة، وحقیقته: تَوَلِّی الأمرِ.  

یعنی : ولایت به معنی مُتولیِ اَمر شدن و وَلیِّ اَمر بودن است و حقیقتِ ولایت ، چه با کسرِ واو ( وِلایت ) و چه با فتحه ی واو ( وَلایت ) ، در هر دو شکلِ آن ، به معنای مُتولی اُمور می باشد .

📚(( المفردات فی غریب القرآن، ج1، ص533 . ))

**********

ای تشنگانِ حشر به حقِّ خدا قسم
باور کنید ساقی کوثر فقط علی است

بعد از نبی به امرِ خداوندِ ذوالجلال
ما را امام و هادی و رهبر فقط علی است

**********

stickerبرگرفته از دروس فقه الحدیث سید رضا نوعی (حکیم )sticker


امضاي حکيم

تعداد صفحات : 7

درباره ما
سيد رضا نوعی حکیم
با سلام
سایت پیام شیعه برای تبیین معارف شیعه اثنی عشری و رساندن پیام حقانیت آن به گوش جهانیان می باشدکه مطالب آن در قالب مباحث تفسیری ، شرح احادیث ، شرح و نقد متون ادبی ، دروس معرفتی (عرفان نظری و عملی ) ، بررسی تطبیقی احادیث ، تقاسیر و مباحث کلام شیعه و پاسخ به شبهات دینی ، ارائه خواهد شد.
روح پدرم شاد که می گفت به استاد
فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ
سید رضا نوعی ( حکیم ) کانال تلگرام پیام شیعه ( حکیم )
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 292
  • کل نظرات : 96
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 38
  • آی پی امروز : 359
  • آی پی دیروز : 427
  • بازدید امروز : 2,498
  • باردید دیروز : 1,000
  • گوگل امروز : 158
  • گوگل دیروز : 112
  • بازدید هفته : 11,470
  • بازدید ماه : 35,458
  • بازدید سال : 341,707
  • بازدید کلی : 2,323,456