loading...

پیام شیعه | Shia

متفاوت ترین سایت مذهبی

هیچ عملی بدون ولایت علی (ع) قبول نیست

سید رضا نوعی دوشنبه 31 تیر 1398 تعداد بازدید : 1048 نظرات ( 0 )

stickerاهل سنّت نیز مانند شیعه بر اساس روایاتِ صحیحِ وارده از رسول اکرم (ص) ، براین باورند که هیچ عملی ، بدونِ ولایت و محبَّتِ علی (ع) و آلِ محمد (ص) ،مورد قبول واقع نمی گردد . که ذیلاً به دو روایت از منابع معتبر برادران اهل سنت اکتفاء می نمائیم :

stickerحاکم نیشابوری که از بزرگترین محدثان اهل سنت است ، از ابن عباس روایت نموده :

 قال رسول اللّه صلّی الله علیه و آله :

فَلَوْ أنَّ رَجُلأً صَفن بَیْنَ الرُّکْنِ وَ الْمَقَامِ فَصَلَّی وَ صَامَ ثُمَّ لَقِیَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُوَ مُبْغِضٌ لِأهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ (صلّی الله علیه وآله ) دَخَلَ النَّارَ .

یعنی : رسول اکرم (ص) فرمودند :

اگر مردی ، تمام عُمرش را در میانِ رُکن و مقام ، پیوسته نماز بگزارد و روزه بگیرد و سپس ( مرگ او فرا رسد ) و او در حالی خداوند را ملاقات کند که بُغضِ اهل بیتِ پیامبر (ص)  را در دلِ داشته باشد ، خداوند او را به آتشِ دوزخ می اندازد . sticker

stickerحاکم نیشابوری در پایان ، به صحیح بودنِ روایت ، تصریح نموده است .

📚(( المستدرک علی الصحیحین ج 3 ص 161 )) (( تصویر فوق 👆 ))


stickerخطیب بغدادی نیز که از علمای مشهور اهل سنت است ، روایت کرده :

قال رسول الله (ص) : 

 عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ إِمَامُ اَلْمُتَّقِينَ وَ قَائِدُ اَلْغُرِّ اَلْمُحَجَّلِينَ أَفْلَحَ مَنْ صَدَّقَهُ وَ خَابَ مَنْ كَذَّبَهُ لَوْ أَنَ‏ عَابِداً عَبَدَ اللَّهَ‏ بَيْنَ‏ الرُّكْنِ‏ وَ الْمَقَامِ‏ أَلْفَ عَامٍ وَ أَلْفَ عَامٍ حَتَّى يَكُونَ كَالشِّنِّ الْبَالِي وَ لَقِيَ اللَّهَ مُبْغِضاً لِآلِ مُحَمَّدٍ أَكَبَّهُ اللَّهُ عَلَى مَنْخِرَيْهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ .

رسول اکرم (ص) فرمودند :

علی (ع) ، امامِ پرهیزکاران و رهبرِ هدایت شدگان می باشد ، کسی که او را تصدیق کند ، رستگار خواهد شد و هر کس او را تکذیب نماید به خسران ابدی دچار می گردد.

👈 اگر عابدی ، دو هزار سال خداوند را در میانِ رکن و مقام ، طوری عبادت کند که بدنش ، ضعیف و مانند مَشکی خشکیده  شود و پس از مرگ ، خداوند را با بُغض و دشمنی آلِ محمد (ص) ملاقات کند ، خداوند متعال او را با صورت به آتش دوزخ می افکند .👉sticker  

📚(( تاریخ بغداد ج 13 حدیث 7106 )) (( ابن اثیر نیز در تاریخ مدینه دمشق ج 42 ص 328 نقل کرده ))

👈برای مشاهده ی سند ، اینجا کلیک  کنید .


stickerدر زیارت جامعه کبیره نیز تصریح شده است که 👈 ( بِمُوَالاتِكُمْ‏ تُقْبَلُ‏ الطَّاعَةُ الْمُفْتَرَضَةُ ) 👉 یعنی : همه ی اعمالِ ما ، به برکتِ ولایتِ شما خاندانِ عصمت و طهارت ، مقبولِ درگاهِ حضرتِ احدیت واقع می گردد .

sticker و اکنون بعنوان حُسنِ خِتامِ ، به اشعار زیبای یکی از شعرای سنی مذهبِ معاصر ، توجه فرمائید :

 لافت از عشقِ حسین است و سرت بر گردن است
عشق بازی، سَر به میدانِ وفا افکندن است

گر هواخواهِ حسینی، تَرکِ سَر کُن چون حسین
شرطِ این میدان به خونِ خویش بازی کرده است

از حریمِ کعبه کمتر نیست دشتِ کربلا
صد شرف دارد بر آن وادی ، که گویند أيْمَن است

 سُنّی ام  سُنّی ، ولیکن حُبِّ  آلِ مصطفی
دین و آیینِ من و  آباء  و  اجدادِ من است


stickerبرگرفته از دروسِ علمِ کلامِ تطبیقی سید رضا نوعی ( حکیم )sticker


امضاي حکيم

انحرافات فکری دکتر علی شریعتی

سید رضا نوعی پنجشنبه 27 تیر 1398 تعداد بازدید : 2851 نظرات ( 2 )

stickerمرحوم دکتر علی شریعتی می گوید :


رسول خدا سپس گفت : اين درهايی را كه به مسجد باز می‌شوند بنگريد و بجز دَرِ خانه ی ابوبكر، همه را ببنديد.stickerstickersticker

📚(( کتاب اسلام شناسی ، ص 436 ، دروس دانشگاه مشهد ))

stickerبررسی اجمالی بعمل آمده از منابع معتبر اهل سنت ، حاکیست که حدیثِ فوق را که مرحوم دکتر شریعتی در دروسِ اسلام شناسی دانشگاه مشهد به آن استناد نموده ، جعلی است و این فضیلت ، اختصاص به امیرالمومنین (ع) دارد نه جنابِ ابوبکر .

🔴ابن ابی الحدیدِ مُعتزلی ، که بزرگترین شارحِ نهج البلاغه و سنی مذهب( شافعی ) می باشد ، از حقیقتِ مزبور اینگونه پرده برداشته و می گوید :

💥طرفدارانِ ابوبکر ، با مشاهده ی فضائل علی (ع) ، معادلِ آن فضائل را با احادیثِ جعلی به خلیفه ی اول نسبت دادند . که از جمله ی آن احادیثِ جعلی ، حدیثِ فوق می باشد .
stickersticker

📚(( شرح نهج البلاغه  ابن ابی الحدید ، ج 11 ص 48 ))

👈برای مشاهده ی سند ،اینجا  کلیک  نمائید .👉


sticker حدیثِ سَدُّ الاَبواب ، به معنای مَسدود کردن درها، به واقعه‌ای اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام (ص) به فرمان خدا دستور داد ، جز دربِ خانه ی علی (ع ) ، دربِ همه ی خانه‌هایی که به مسجد النبی (ص) باز می‌شدند ، مَسدود شوند.  این واقعه به صورت مُتواتر در منابع شیعه و اهل سنت نقل شده و جزء فضائلِ علی(ع) به شمار می‌آید ، که ذیلاً به سه منبعِ معتبرِ اهل سنت اشاره می نمائیم :

stickerحاکم نیشابوری که از بزرگترین محدثانِ اهل سنت می باشد ، از قول زید بن ارقم نقل کرده :

رسول اکرم (ص) فرمودند : 👈 بجز دربِ خانه ی علی ( ع ) درب های ورودی منازلِ اصحاب به مسجدالنبی (ص) ، مسدود شوند .👉 ایشان سپس در پاسخ به اعتراض کنندگان فرمودند : به خدا قسم ، این کار را نه از جانب خود ، بلکه به دستور خدا انجام دادم .


stickerحاکم نیشابوری در پایان ، تصریح می کند که این حدیث صحیح است .sticker

📚(( المستدرک علی الصحیحین ج 3 ص 135))

👈برای مشاهده ی سند ، اینجا کلیک نمائید .👉

 
stickerنسائی که یکی از صحاحِ سِتّه  ( کتابِ السنن ) ، متعلق به اوست ،حدیثِ فوق را در مورد علی (ع) آورده و محقق کتابِ مزبور ( الدّانی بن منیر آل زهوی ) نیز در ذیلِ حدیث ، به صحیح بودن و تواتر آن تصریح نموده است .

📚(( خصائص نسائی حدیث 38 ص 72-73))

👈برای مشاهده ی سند ، اینجا کلیک نمائید .👉


stickerحافظ نورالدین هیثمی که از بزرگترین محدثان و عالم رجالی اهل سنت است نیز از قول عبدالله بن عمر ( فرزند خلیفه ی دوم ) روایت کرده که ایشان می گوید :
یکی از سه فضیلتِ اختصاصی علی (ع) این بود که : بجز دربِ خانه ی ایشان ، درب های منازلِ اصحاب به مسجدالنبی (ص) ، به دستور پیامبر (ص ) مسدود گردید.

📚(( مجمع الزّوائد ، ج 9 ص 111 حدیث 14698))

👈برای مشاهده ی سند ،اینجا کلیک نمائید .👉
 

stickerنتیجه آنکه :

دکتر شریعتی حتی اگر بنا داشت ، دروسِ اسلام شناسی خود را صرفاً بر اساسِ منابع اهل سنت ، بَنا نهد . در این صورت نیز می بایست به  منابع معتبر و احادیثِ صحیحِ آنها استناد می نمود ، نه احادیث جعلی ؟!  و عجیب آنکه ، نام این حقایقِ وارونه را اسلام شناسی نهاده و خودش را نیز شیعه ی علوی می داند .؟!



sticker دروسِ نقدِ روشنفکرانِ معاصر ، سید رضا نوعی (حکیم )sticker

stickerبرای مطالعه مقاله نقدی بر اندیشه پروتستانیسم اسلامی دکتر شریعتی ( اینجا ) کلیک کنید . 👉


امضاي حکيم

حدیث فواطم ، به روایت اهل سنت و شیعه

سید رضا نوعی جمعه 14 تیر 1398 تعداد بازدید : 1162 نظرات ( 0 )

sticker حضرت فاطمه ی معصومه (س ) ، حدیثِ عشق که به ( فواطم ) شهرت دارد را اینگونه روایت نموده :

عنْ فَاطِمَةُ بِنْتَ موسَى بْن جَعْفَر (ع) قال رسول الله (ص) :

👈 ألا مَنْ ماتَ عَلى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ ماتَ شَهِيداً 👉

یعنی : پیامبر (ص) فرمودند :


stickerهمانا هر كه با مُحبتِ آل محمد بميرد ، شهید از دنیا رفته ( مرگِ او شهادت است) .sticker

📚( عوالم العلوم، ج ٢١، ص ٣٥٣ و کتاب اسنى المطالب ص 49 )

stickerمفسر بزرگ اهل سنت ( زمخشری ) در ذیل آیه ی ( 23 سوره مبارکه شوری) که خطاب به پیامبر (ص) می فرماید : (قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى ) ، روایت نموده :

أَنَّهَا لَمَّا نَزَلَتْ ، قِيلَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ ، مَنْ قَرَابَتُكَ هَؤُلاَءِ الَّذينَ وَجَبتْ عَلَيْنا مَوَدَّتهٌمْ ،قَالَ : عَلِيٌّ وَ فَاطِمَةُ وَ اِبْنَاهُمَا .

یعنی : در مورد فرموده ی خداوند که به پیامبر (ص) می فرماید : «بگو من هیچ مُزد و پاداشى بر رسالتم درخواست نمى کنم ؛ جز دوست داشتنِ نزدیکانم » از رسول اکرم (ص) سئوال شد که نزدیکان شما که طبق آیه ی مزبور ، محبت و مودّتِ آنها بر ما واجب است چه کسانی هستند ؟

👈رسول اکرم (ص) پاسخ دادند : آنها علی و فاطمه و فرزندان آن دو ( علیهم السلام ) می باشند .
sticker

stickerجالب است بدانید که زمخشری در ادامه ی تفسیرِ آیه ی مورد بحث ، حدیثی را از پیامبر (ص) در مورد محبتِ اهلِ بیت (ع) نقل می کند که روایتِ فاطمه ی معصومه (ع) را نیز دربر دارد  و ما برای اجتناب از اطاله ی کلام ، فقط به ذکر دو فراز از آن ، اکتفاء می نمائیم :

پیامبر اکرم (ص)  فرمودند :


مَن ماتَ عَلى حُبّ آلِ مُحَمَّدٍ ماتَ شَهیداً sticker اَلا وَ مَن ماتَ عَلى بُغضِ آلِ مُحَمَّدٍ ماتَ کافِراً sticker

👈یعنی : یقیناً اینگونه است که هرکس با محبت و دوستی آلِ محمد بمیرد ، شهید از دنیا رفته sticker... یقیناً هرکس با کینه و دشمنی آلِ محمد بمیرد ، کافر از دنیا رفته است sticker

📚 (( تفسیر کشاف ج2 ص977 و-978 )) . (( تصویر فوق 👆))

stickerبرگرفته از دروسِ تفسیر قرآن کریم سید رضا نوعی ( حکیم )sticker


امضاي حکيم

تحریف حدیث ثقلین توسط علمای وهابی

سید رضا نوعی چهارشنبه 05 تیر 1398 تعداد بازدید : 943 نظرات ( 0 )


stickerحدیثِ ثَقَلَيْن از احادیثِ صحیح و مُتواتری است که مورد اتفاق شیعه و اهل سنت می باشدsticker

قال رسول الله (ص) : «إنّی تركت فيكم الثقلین ما إن تمسكتم به لن تَضِلّوا بعدي أبداً 👈كتاب الله و عترتی اهل بیتی 👉

یعنی : پیامبر اکرم (ص) فرمودند : من بعد از خود برای شما دو یادگارِ گران بَهاء می گذارم که اگر به آن دو تَمَسُّک جوئید ، هرگز گمراه نخواهید شد ، ( آن دو  گوهر گران بَهاء ) 👈 قرآن و عترت و اهل بیتِ من 👉 می باشند .

🔘محمد حسین یعقوب المصری که یکی از علمای وهابی می باشد در کتاب خود بنام ( اصول الوصول الی الله تعالی ) صفحه 84 ، عبارتِ ( عترتی اهل بیتی ) را از حدیثِ مزبور حذف و بجای آن عبارتِ ( سُنَّتی ) را گذاشته
stickersticker (( تصویر بالا 👆))
 
قال صلى الله عليه وسلم: «تركت فيكم ما إن تمسكتم به لن تضلوا بعدي: 👈كتاب الله و سنتي👉»

📚(( اصول الوصول إلى الله تعالى صفحه  84))


stickerوهابی مذکور در پاورقی همان صفحه (84) (( تصویر بالا 👆))، به سه کتابِ معتبر از کتاب های اهل سنّت بشرح ذیل ، إستناد نموده که آنها عبارتند از :

👈مسند احمد جلد ۳ صفحه ۵۹  (چاپ دارصادر)
👈سنن ترمذی حدیث 3786
👈سلسله احادیث الصحیحه حدیث 1761

🔘جالب است بدانید : وقتی به آدرس های گفته شده مراجعه می کنیم با کمال تعجب می بینیم که در این کتاب ها ، درست بر عکسِ ادعای نامبرده ، حدیثِ ثقلین ، با لفظِ 👈 کتاب الله و عترتی اهل بیتی 👉 آمده ، نه ( کتاب الله و سُنَّتی )
stickersticker

👈 تصویر آدرس اول  (http://yon.ir/Z1nKl )👉
👈تصویر آدرس دوم  (http://yon.ir/x0qL0)👉
👈تصویر آدرس سوم (http://yon.ir/ZtsMD) 👉

🔘خداوند را سپاس گذاریم که دشمنان اهل بیت (ع) را افرادی احمق و نادان ، قرار داده ، همانطوری که در بالا مشاهده کردید این وهابی نادان ، بنا به سنّتِ الهی «وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللهُ وَاللهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ» ناخواسته ، با ذکر آدرس های حدیثِ صحیحِ  ثَقَلَيْن ، خودش را مُفتضح و رسوا نموده است .
stickersticker

هر کس که به این سلسله ی پاک ، جفا کرد
بد کرد، نفهمید ، غلط کرد، خطا کرد

دیدی که یزید از ستم و کینه ، چه ها کرد
آخر به دَرَک رفت و به روحش شَرَر افتاد

دریا به فغان، موج زنان نعره زد از دل    
👈 با آلِ علی هر كه در افتاد ، بر افتاد 👉

sticker*****sticker*****sticker


امضاي حکيم

ولایت علی علیه السلام به روایت اهل سنت

سید رضا نوعی پنجشنبه 23 خرداد 1398 تعداد بازدید : 1527 نظرات ( 0 )

stickerحاکم نیشابوری که از بزرگترین محدثان و علمای مشهور اهل سنت است می گوید :

قال رسول الله (ص) :

مَنْ یریدُ اَنْ یحْیی حَیاتی و یمُوتَ مَوْتی و یسْکُنَ جَنَّةَ الْخُلْدِ الَّتی وَ عَدَنی رَبّی فَلْیتَوَلَّ علی بن ابیطالب فَاِنَّهُ لَنْ یخْرِجَکُمْ مِنْ هُدی و لَنْ یدْخِلَکُمْ فی ضَلالَةٍ.

هر کس که می خواهد آنگونه که من زندگی کردم زندگی کند و آنگونه که من می میرم، بمیرد، و در بهشتِ جاوید که خدا به من وعده داده است، اقامت نماید ، باید ولایت علی را بپذیرد. چرا که او هرگز شما را از راه هدایت بیرون نمی برد و به گمراهی وارد نمی سازد.

💥حاکم نیشابوری تصریح نموده که ( هذا حدیث صحیح ) یعنی این حدیث ، صحیح است .

📚(( المستدرک حاکم نیشابوری ، ج 3 ص 139))

🔘کلمه ی ولایت در حدیث فوق به معنای زعامت و رهبری است . 👈بهترین شاهد بر صحتِ این ادعا ، نتیجه ای است که پیامبر (ص) برای قبولِ ولایتِ علی (ع) ذکر فرموده و آن : برخورداری از هدایت و امانِ از گمراهی می باشد .👉

🔘اگر ولایت را در حدیث مزبور به معنای دوستی باشد ، فراز آخر سخن رسول اکرم (ص)👈 ( هدایت و امان از گمراهی) 👉 معنای درستی نخواهد داشت زیرا دوستی یک شخص ، صرفاً هیچ تأثیری در هدایت یا گمراهی ما ندارد ، بلکه قبولِ زعامت ، رهبری و اطاعت از علی (ع) است که می تواند ما را هدایت نموده و از گمراهی و ضلالت نجات دهد .

🔘در کتاب «مسند البزار ، البحر الزخار »که یکی از کتب معتبر اهل سنت از قول پیامبر (ص ) روایت کرده که ایشان فرمودند :

«إن تستخلفو علیاً 👈و لن تفعلوا 👉تجدوه هادیا مهدیا یقیمکم علی صراط مستقیم»

یعنی : پیامبر (ص) فرمودند :
 
اگر علی (ع) را خلیفه ی خود قرار دهید 👈 که می دانم هرگز این کار را نخواهید کرد 👉 او شما را به صراط مستقیم هدایت خواهد کرد .

📚(( البحر الزخار ج 7 ص 299 - المستدرک حاکم ج 3 ص153 - حلیه الاولیاء ابونعیم ج1 ص 64))

✔️تبصره : حدیث مزبور در کتاب المستدرک با عبارت «وإن ولیتموها علیا فهاد مهتد یقیمکم علی صراط مستقیم» آمده است .

✔️در حدیث فوق ،رسول اکرم (ص) با کنایه فرموده : 👈(( می دانم هرگز این کار را نخواهید کرد ))👉 ،یعنی می دانم که شما پس از من ولایت علی (ع) را نمی پذیرید .sticker

✔️متأسفانه گروهی ، عبارت ( ولایت ) و مشتقات آنرا که در بیش از یکصد حدیثِ صحیح ، آن هم در منابع معتبر خودشان در باره ی علی (ع) وارد شده را ، ( دوستی ) معنا می کنند ، ولی همین عبارت را در مورد دیگران به معنی ( ولایت ، زعامت ، رهبری و خلافت ) معنی می کنند ⁉️


✔️مانند این روایت : 👈قال ابوبكر: قد وُلِّيتُ أمركم ولست بخيركم. إسناد صحيح.👉

📚(( البداية والنهاية ج 6 ص 333. ))



 

حق روز ازل كُلِّ نِعَم را به علی داد
بین حكما ، حُكمِ حِكم را به علی داد

معنای یدالله همین است و جز این نیست
كاتب كه خدا بود ، قلم را به علی داد

می‌خواست به تصویر كشد قدرت خود را
در معركه شمشیرِ دو دَم را به علی داد

یارانِ ولایت ، به خدا اهلِ بهشتند
گو حیدری‌ام ، یار دلم را به علی داد

**********

stickerبرگرفته از دروس امام شناسی سید رضا نوعی (حکیم )


امضاي حکيم

تعداد صفحات : 10

درباره ما
سيد رضا نوعی حکیم
با سلام
سایت پیام شیعه برای تبیین معارف شیعه اثنی عشری و رساندن پیام حقانیت آن به گوش جهانیان می باشدکه مطالب آن در قالب مباحث تفسیری ، شرح احادیث ، شرح و نقد متون ادبی ، دروس معرفتی (عرفان نظری و عملی ) ، بررسی تطبیقی احادیث ، تقاسیر و مباحث کلام شیعه و پاسخ به شبهات دینی ، ارائه خواهد شد.
روح پدرم شاد که می گفت به استاد
فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ
سید رضا نوعی ( حکیم ) کانال تلگرام پیام شیعه ( حکیم )
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 292
  • کل نظرات : 96
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 38
  • آی پی امروز : 136
  • آی پی دیروز : 437
  • بازدید امروز : 1,231
  • باردید دیروز : 3,465
  • گوگل امروز : 99
  • گوگل دیروز : 183
  • بازدید هفته : 13,668
  • بازدید ماه : 37,656
  • بازدید سال : 343,905
  • بازدید کلی : 2,325,654