loading...

پیام شیعه | Shia

متفاوت ترین سایت مذهبی

تحریف حدیث ثقلین توسط علمای وهابی

سید رضا نوعی چهارشنبه 05 تیر 1398 تعداد بازدید : 943 نظرات ( 0 )


stickerحدیثِ ثَقَلَيْن از احادیثِ صحیح و مُتواتری است که مورد اتفاق شیعه و اهل سنت می باشدsticker

قال رسول الله (ص) : «إنّی تركت فيكم الثقلین ما إن تمسكتم به لن تَضِلّوا بعدي أبداً 👈كتاب الله و عترتی اهل بیتی 👉

یعنی : پیامبر اکرم (ص) فرمودند : من بعد از خود برای شما دو یادگارِ گران بَهاء می گذارم که اگر به آن دو تَمَسُّک جوئید ، هرگز گمراه نخواهید شد ، ( آن دو  گوهر گران بَهاء ) 👈 قرآن و عترت و اهل بیتِ من 👉 می باشند .

🔘محمد حسین یعقوب المصری که یکی از علمای وهابی می باشد در کتاب خود بنام ( اصول الوصول الی الله تعالی ) صفحه 84 ، عبارتِ ( عترتی اهل بیتی ) را از حدیثِ مزبور حذف و بجای آن عبارتِ ( سُنَّتی ) را گذاشته
stickersticker (( تصویر بالا 👆))
 
قال صلى الله عليه وسلم: «تركت فيكم ما إن تمسكتم به لن تضلوا بعدي: 👈كتاب الله و سنتي👉»

📚(( اصول الوصول إلى الله تعالى صفحه  84))


stickerوهابی مذکور در پاورقی همان صفحه (84) (( تصویر بالا 👆))، به سه کتابِ معتبر از کتاب های اهل سنّت بشرح ذیل ، إستناد نموده که آنها عبارتند از :

👈مسند احمد جلد ۳ صفحه ۵۹  (چاپ دارصادر)
👈سنن ترمذی حدیث 3786
👈سلسله احادیث الصحیحه حدیث 1761

🔘جالب است بدانید : وقتی به آدرس های گفته شده مراجعه می کنیم با کمال تعجب می بینیم که در این کتاب ها ، درست بر عکسِ ادعای نامبرده ، حدیثِ ثقلین ، با لفظِ 👈 کتاب الله و عترتی اهل بیتی 👉 آمده ، نه ( کتاب الله و سُنَّتی )
stickersticker

👈 تصویر آدرس اول  (http://yon.ir/Z1nKl )👉
👈تصویر آدرس دوم  (http://yon.ir/x0qL0)👉
👈تصویر آدرس سوم (http://yon.ir/ZtsMD) 👉

🔘خداوند را سپاس گذاریم که دشمنان اهل بیت (ع) را افرادی احمق و نادان ، قرار داده ، همانطوری که در بالا مشاهده کردید این وهابی نادان ، بنا به سنّتِ الهی «وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللهُ وَاللهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ» ناخواسته ، با ذکر آدرس های حدیثِ صحیحِ  ثَقَلَيْن ، خودش را مُفتضح و رسوا نموده است .
stickersticker

هر کس که به این سلسله ی پاک ، جفا کرد
بد کرد، نفهمید ، غلط کرد، خطا کرد

دیدی که یزید از ستم و کینه ، چه ها کرد
آخر به دَرَک رفت و به روحش شَرَر افتاد

دریا به فغان، موج زنان نعره زد از دل    
👈 با آلِ علی هر كه در افتاد ، بر افتاد 👉

sticker*****sticker*****sticker


امضاي حکيم

آیا قرآن اجازه ی کتک زدن زن را به شوهر داده

سید رضا نوعی یکشنبه 26 خرداد 1398 تعداد بازدید : 2541 نظرات ( 0 )

وَ اللاَّتي‏ تَخافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَ اهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضاجِعِ وَ اضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلا تَبْغُوا عَلَيْهِنَّ سَبيلاً إِنَّ اللَّهَ كانَ عَلِيًّا كَبيراً              ( سوره نساء آیه 34)

و آن دسته از زنان را كه نافرمانی می کنند ، باید نخست آنان را موعظه کنید و (اگر مطیع نشدند) در بستر از آنها دوری كنيد و ( اگر موثر واقع نشد ) تنبيه شان كنيد پس اگر اطاعت كردند به آنها ستم نکنید که همانا خدا والای بزرگوار است .


stickerقرآن کریم به منظور متنبّه شدنِ زنانی که نافرمانی می کنند ، در آیه ی فوق دستورالعملی را برای مردان تبیین فرموده است که سه مرحله دارد :

الف : فَعِظُوهُنَّ : یعنی در صورت مواجه شدن با نافرمانی زن ، ابتدا او را موعظه و راهنمائی نمائید .

ب وَ اهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضاجِعِ : اگر پند و اندرز ، مفید واقع نشد ، در بستر از آنها دوری کنید .

امام باقر(ع) فرموده : "یحوّل ظهره إلیها ، یعنی مرد ، پشت به زن بخوابد( و با این روش ، عدم رضایت خود را از رفتار همسرش ، ابراز نماید )

📚((مجمع البیان ج 3 ص44 ))

ج : وَ اضْرِبُوهُنَّ : اگر مراحل قبل در تغییر رویّه ی زن ، موثر نبود این روش اعمال می گردد . اما معنی صحیح این عبارت چیست
 

sticker اولین معنائی که از عبارت ( وَ اضْرِبُوهُنَّ  ) و ریشه ی آن (ضَرب ) به ذهن مُتبادر می شود ، کتک زدن و تنبیه یدی است و متأسفانه در خیلی از ترجمه های رایج نیز کلمه ی (  وَ اضْرِبُوهُنَّ )، به کتک زدن ، ترجمه شده ⁉️ که بنحوی منشاء سوء برداشت از آیه ی شریفه ی مذکور گردیده است .

🔘واژه ی (ضَرب ) در زبان عرب کاربردهای زیادی دارد که هیچکدام به معنی کتک زدن نیست و در قرآن کریم نیز در موارد مختلفی استعمال شده مانند : ( ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا ) ، (ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ)...

🔘بهترین معنایی که با توجه به فرهنگ لغات عرب می توان برای ( وَ اضْرِبُوهُنَّ ) در نظر گرفت ، معنای :
 👈 کناره گیری ، مَنع و اجتناب است . 👉

🔘کما اینکه پیامبر اکرم (ص) نیز عبارت ( وَ اضْرِبُوهُنَّ ) را همین گونه تفسیر فرموده اند :

وَ قَالَ النَّبِيُّ ص إِنِّي أَتَعَجَّبُ مِمَّنْ يَضْرِبُ امْرَأَتَهُ وَ هُوَ بِالضَّرْبِ أَوْلَى مِنْهَا لَا تَضْرِبُوا نِسَاءَكُمْ بِالْخَشَبِ فَإِنَّ فِيهِ الْقِصَاصَ 👈و لَكِنِ اضْرِبُوهُنَّ بِالْجُوعِ وَ الْعُرْيِ 👉حتَّى تُرِيحُوا [تَرْبَحُوا] فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة .

"در شگفتم از کسی که همسر خود را می‌زند، حال آن که خود به زدن شایسته‌تر است. زنانِ خود را با چوب نزنید که قصاص دارد، 👈ولی با سخت‌گیری در خوراک و پوشاک آنان را بزنید ( تنبیه کنید )👉تا در دنیا و آخرت آسوده باشید."

📚(( بحار الانوار ج 100 ص 249 و  جامع الأخبار ص 158 ))

🔘پس مشخص گردید که 👈منظور از عبارتِ( وَ اضْرِبُوهُنَّ) کتک زدن همسر نیست بلکه در تنگنا قرار دادنِ او از لحاظ خوراک و پوشاک است👉 ، آنهم  با رعایت اعتدال و صرفاً بمنظور بازداشتن او از نافرمانی و رفتارهای ناشایست .


stickerعده ای با توجه به برخی از  روایات مانند : (فاضْرِبُوهنَّ ضَرْباً غَيْرَ مُبَرِّح ) ، زدن همسر را (غَيْرَ مُبَرِّح ) یعنی به شکلی که منجر به سرخی یا کبودی نشود و یا (  إنّه الضرب بالسواک ) زدن او با چوب نرم و نازکِ (سواک) را مراد از کلمه ی ( وَ اضْرِبُوهُنَّ ) می دانند .

👈این تفسیر چندان مناسب به نظر نمی رسد ، زیرا اقتضای سیاق آیه ی مورد بحث ، این است که هر مرحله از مراحل سه گانه ی مزبور از مرحله ی قبل شدیدتر باشد ، حال آنکه زدن با چوبِ نازک ، آنهم به نحوی که نه درد داشته باشد نه پوست ، سرخ شود و نه کبود ، از مراحلِ قبل ( موعظه و سرزنش و قهر ) نه تنها شدیدتر نیست ، بلکه بیشتر به یک شوخی شبیه است تا تنبیه و پیداست که نمی تواند اثری بازدارنده داشته باشد .

👈لذا مناسبت ترین معنا برای ( وَ اضْرِبُوهُنَّ ) ،به استناد حدیثی که از پیامبر(ص) در بالا نقل کردیم ، بی اعتنائی به همسر و در تنگنا قرار دادن او از لحاظِ خوراک و پوشاک با رعایتِ عدالت و اعتدال ، می باشد نه کتک زدن او ( چه کم و چه زیاد ) .⛔️

✔️اکنون ابیات زیر را بعنوان حُسنِ خِتام تقدیم می نمائیم :

 

اگر باید زنی همچون زنانِ قصّه‌ها باشی
نه عَذرا دوستت دارم ، نه شیرین و نه لیلایت

که من با پاکبازی‌های وِیس  و  شورِ  رودابه
خوشت می‌دارم و دیوانگی‌های زلیخایت

مرا آن نیمه ی دیگر بدان ، آن روحِ سرگردان
كه كامل می شود با نیمه ی خود ، روحِ تنهایت

stickerبرگرفته از دروس تفسیر سید رضا نوعی ( حکیم )sticker


امضاي حکيم

ولایت علی علیه السلام به روایت اهل سنت

سید رضا نوعی پنجشنبه 23 خرداد 1398 تعداد بازدید : 1527 نظرات ( 0 )

stickerحاکم نیشابوری که از بزرگترین محدثان و علمای مشهور اهل سنت است می گوید :

قال رسول الله (ص) :

مَنْ یریدُ اَنْ یحْیی حَیاتی و یمُوتَ مَوْتی و یسْکُنَ جَنَّةَ الْخُلْدِ الَّتی وَ عَدَنی رَبّی فَلْیتَوَلَّ علی بن ابیطالب فَاِنَّهُ لَنْ یخْرِجَکُمْ مِنْ هُدی و لَنْ یدْخِلَکُمْ فی ضَلالَةٍ.

هر کس که می خواهد آنگونه که من زندگی کردم زندگی کند و آنگونه که من می میرم، بمیرد، و در بهشتِ جاوید که خدا به من وعده داده است، اقامت نماید ، باید ولایت علی را بپذیرد. چرا که او هرگز شما را از راه هدایت بیرون نمی برد و به گمراهی وارد نمی سازد.

💥حاکم نیشابوری تصریح نموده که ( هذا حدیث صحیح ) یعنی این حدیث ، صحیح است .

📚(( المستدرک حاکم نیشابوری ، ج 3 ص 139))

🔘کلمه ی ولایت در حدیث فوق به معنای زعامت و رهبری است . 👈بهترین شاهد بر صحتِ این ادعا ، نتیجه ای است که پیامبر (ص) برای قبولِ ولایتِ علی (ع) ذکر فرموده و آن : برخورداری از هدایت و امانِ از گمراهی می باشد .👉

🔘اگر ولایت را در حدیث مزبور به معنای دوستی باشد ، فراز آخر سخن رسول اکرم (ص)👈 ( هدایت و امان از گمراهی) 👉 معنای درستی نخواهد داشت زیرا دوستی یک شخص ، صرفاً هیچ تأثیری در هدایت یا گمراهی ما ندارد ، بلکه قبولِ زعامت ، رهبری و اطاعت از علی (ع) است که می تواند ما را هدایت نموده و از گمراهی و ضلالت نجات دهد .

🔘در کتاب «مسند البزار ، البحر الزخار »که یکی از کتب معتبر اهل سنت از قول پیامبر (ص ) روایت کرده که ایشان فرمودند :

«إن تستخلفو علیاً 👈و لن تفعلوا 👉تجدوه هادیا مهدیا یقیمکم علی صراط مستقیم»

یعنی : پیامبر (ص) فرمودند :
 
اگر علی (ع) را خلیفه ی خود قرار دهید 👈 که می دانم هرگز این کار را نخواهید کرد 👉 او شما را به صراط مستقیم هدایت خواهد کرد .

📚(( البحر الزخار ج 7 ص 299 - المستدرک حاکم ج 3 ص153 - حلیه الاولیاء ابونعیم ج1 ص 64))

✔️تبصره : حدیث مزبور در کتاب المستدرک با عبارت «وإن ولیتموها علیا فهاد مهتد یقیمکم علی صراط مستقیم» آمده است .

✔️در حدیث فوق ،رسول اکرم (ص) با کنایه فرموده : 👈(( می دانم هرگز این کار را نخواهید کرد ))👉 ،یعنی می دانم که شما پس از من ولایت علی (ع) را نمی پذیرید .sticker

✔️متأسفانه گروهی ، عبارت ( ولایت ) و مشتقات آنرا که در بیش از یکصد حدیثِ صحیح ، آن هم در منابع معتبر خودشان در باره ی علی (ع) وارد شده را ، ( دوستی ) معنا می کنند ، ولی همین عبارت را در مورد دیگران به معنی ( ولایت ، زعامت ، رهبری و خلافت ) معنی می کنند ⁉️


✔️مانند این روایت : 👈قال ابوبكر: قد وُلِّيتُ أمركم ولست بخيركم. إسناد صحيح.👉

📚(( البداية والنهاية ج 6 ص 333. ))



 

حق روز ازل كُلِّ نِعَم را به علی داد
بین حكما ، حُكمِ حِكم را به علی داد

معنای یدالله همین است و جز این نیست
كاتب كه خدا بود ، قلم را به علی داد

می‌خواست به تصویر كشد قدرت خود را
در معركه شمشیرِ دو دَم را به علی داد

یارانِ ولایت ، به خدا اهلِ بهشتند
گو حیدری‌ام ، یار دلم را به علی داد

**********

stickerبرگرفته از دروس امام شناسی سید رضا نوعی (حکیم )


امضاي حکيم

فتوای تخریب حرم نبوی توسط مفتیان وهابی آل سعود

سید رضا نوعی چهارشنبه 22 خرداد 1398 تعداد بازدید : 1014 نظرات ( 0 )

stickerرژیم وهابی آل سعود ، بعد از بقیع ، در آرزوی تخریب حرم نبوی (ص) می باشند که قطعاً این آرزو را با خود به گور خواهند برد sticker

stickerبن باز ، مُفتی اعظم عربستان سعودی ، فتوای تخریب حرم نبوی (ص) را اینگونه صادر کرده :

أما قبة النبي ﷺ  فهي موضوعة متأخرة من جهل بعض الأمراء فلو أزيلت فلا بأس بذلك، بل هذا حق، لكن قد لا يتحمل هذا بعض الجهلة وقد يرمون من أزالها بأنه ليس على حق وأنه يبغض النبي عليه الصلاة والسلام، و قام علیه فمن أجل هذا تركت الدولة السعودية هذه القبة على حالها .


sticker قُبّه ی نبوی (ص) به دستِ حاکمان نادان متأخر ، ساخته شده که اگر خراب شود اشکالی ندارد بلکه اقدام شایسته و سزاوار ، آن است که تخریب و با خاک یکسان شود ،stickersticker
اما مردمان نادان این اقدام را برنمی تابند و تخریب آنرا نشانه ی دشمنی و اهانت به رسول اکرم (ص) تلقّی کرده و قیام و شورش خواهند کرد ، لذا دولت سعودی بخاطر تبعات سوء آن تاکنون اقدام به تخریب قبّه ی نبوی (ص) ننموده . sticker

stickerسایت رسمی بن باز  «الرد على شبهة القبة المبنية على قبر النبي».

stickerمحمد ناصر آلبانی ، که عالم بزرگ وهابیان و ملقّب به بخاری زمان ، می باشد نیز از عدم تخریب قُبّه ی سبز نبوی (ص) این چنین ابراز تأسف نموده :

قلت: ومما یؤسف له ان هذا البناء قد بنی علیه منذ قرون ان لم یکن قد ازیل تلک القبة الخضراء العالیة.


stickerاز جمله چیزهایی که باید برای آن تأسف خورد ، این است که این بَنا ( قُبّه ی نبوی ص ) در قرن‌های گذشته ساخته شده است، و اگر این نبود، باید این گُنبدِ سبز و بلندِ حرم نبوی (ص) خراب می‌شد .sticker از نظر من واجب است که حرم نبوی (ص) تخریب و به شکل سابق آن بر گردد . stickersticker

📚(( کتاب تحذیر الساجد من اتخاذ القبور مساجد، تألیف محمد ناصر آلبانی ج۱، ص68))(( تصویر بالا sticker))

 

**********
حجاب و بُقعِه ندارد از آن جهت این خاک
که با خدای خود اندر عبادت است بقیع

قسم به کعبه و بر تربتِ نبی (ص) سوگند
حریمِ حرمت و معنای غربت است بقیع

**********


امضاي حکيم


شبهه : مخالفین شیعه مُدّعی هستند که قرآن به سَر گرفتن در شب های قَدر ، بِدعت است  زیرا هیچ روایت صحیحی در این خصوص وجود نداردsticker

پاسخ :

stickerابو یوسف بَسَوی در کتاب "المعرفة و التاریخ" با سندی که تمام راویان آن از راویان بُخاری و یا مُسلم هستند روایت کرده :

حدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِیزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْأُوَیْسِیُّ، ثنا إِبْرَاهِیمُ بْنُ سَعْدٍ، عَنْ شُعْبَةَ، عَنْ أَبِی عَوْنٍ مُحَمَّدِ بْنِ عُبَیْدِ اللَّهِ الثَّقَفِیِّ، عَنْ أَبِی صَالِحٍ الْحَنَفِیِّ،
قَالَ :  رَأَیْتُ
عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ علیه السلام 👈 أخَذَ الْمُصْحَفَ فَوَضَعَهُ عَلَى رَأْسِهِ 👉 حتَّى لَأَرَى وَرَقَهُ یَتَقَعْقَعُ،
ثُمَّ قَالَ :👈 اللَّهُمَّ
إِنَّهُمْ مَنَعُونِی أَنْ أَقُومَ فِی الْأُمَّةِ بِمَا فِیهِ 👉، فَأَعْطِنِی ثَوَابَ مَا فِیهِ ...

 ابو صالح حنفی می گوید :
دیدم علی بن ابی طالب علیه السلام را که 👈قرآن را می‌گرفت و بر سر می‌گذاشت👉، تا جایی که من صدای حرکت ورق‌های آن را می‌شنیدم،
سپس می‌فرمود : خدایا 👈آن‌ها مانع شدند که من در میان امت حکومت نموده و احکام قرآن را اجراء کنم 👉 ، پس خدایا پاداش این محرومیت را به من عطا فرما ...

📚(( کتاب  المعرفة و التاریخ ج 2 ص 751 ))

🔘ابن حجر عسقلانی و  شمس الدین ذهبی سند حدیث را صحیح و سلسله راویان آن را ثقه و مورد اعتماد می دانند .

📚(( تقریب التهذیب.ص 29 ، 298 و290))


stickerتحلیل اجمالی حدیث :

stickerبا توجه به حدیث صحیح فوق که از طریق اهل سنت در بالا نقل کردیم ، مشخص شد که امیرالمؤمنین علی (ع) نیز هنگام مناجات با خداوند متعال ، قرآن را به روی سر گذاشته و به حُرمتِ آن از خدا حوائج خود را مسئلت می نموده .

stickerهمانطوریکه ملاحظه می فرمائید در حدیث فوق ، علی (ع) تصریح می کند که خلافت ، حقِّ ایشان بوده ولی ( إِنَّهُمْ مَنَعُونِی)گروهی مانع شده اند sticker

👈اکنون ما از مخالفین سئوال می کنیم :

به راستی آن گروهی که ولایت و زعامتِ علی (ع) را قبول نداشته و هرچه می توانستند در این زمینه سنگ اندازی کرده و مانع ایجاد می کردند ، چه کسانی هستند sticker

stickerشیعه برای اثبات حقانیت خود نیاز به استناد به منابع اهل سنت ندارد لیکن در مباحث کلامی برای مُجاب ساختن طرف مقابل ، به آراء معتبر و منابع موثق آنها استناد و استشهاد می شود .

stickerبرگرفته از دروس کلام تطبیقی سید رضا نوعی (حکیم)sticker


امضاي حکيم

تعداد صفحات : 15

درباره ما
سيد رضا نوعی حکیم
با سلام
سایت پیام شیعه برای تبیین معارف شیعه اثنی عشری و رساندن پیام حقانیت آن به گوش جهانیان می باشدکه مطالب آن در قالب مباحث تفسیری ، شرح احادیث ، شرح و نقد متون ادبی ، دروس معرفتی (عرفان نظری و عملی ) ، بررسی تطبیقی احادیث ، تقاسیر و مباحث کلام شیعه و پاسخ به شبهات دینی ، ارائه خواهد شد.
روح پدرم شاد که می گفت به استاد
فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ
سید رضا نوعی ( حکیم ) کانال تلگرام پیام شیعه ( حکیم )
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 292
  • کل نظرات : 96
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 38
  • آی پی امروز : 124
  • آی پی دیروز : 437
  • بازدید امروز : 1,198
  • باردید دیروز : 3,465
  • گوگل امروز : 99
  • گوگل دیروز : 183
  • بازدید هفته : 13,635
  • بازدید ماه : 37,623
  • بازدید سال : 343,872
  • بازدید کلی : 2,325,621