loading...

پیام شیعه | Shia

متفاوت ترین سایت مذهبی

🔴 احتجاجِ فاطمه (س) به حدیث غدیر و حدیث منزلت 📜

stickerتعجب نکنید ! این فقط حرف شیعه نیست sticker

stickerابوموسی مدینی ، عالم شهیر اهل سنت ، این حدیث را که به حدیث ستّه فواطم شهرت یافته ، از حضرت فاطمه (س) بشرح زیر نقل کرده که ایشان با استناد به دو حدیث غدیر و منزلت ، در مقام اثبات ولایت و امامت علی (ع) با پیروانِ جریان انحرافی سقیفه ، اینگونه احتجاج فرموده :

عَنْ فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَّلَمَ قَالَتْ :

((أَنَسِيتُمْ قَوْلَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَوْمَ غَدِيرِ خَمٍّ مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلاهُ وَقَوْلُهُ عَلَيْهِ السَّلَام لعَلي أَنْتَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى عَلَيْهِمَا السَّلَام)) مُتَّفق عَلَيْهِ .


stickerفاطمه(سلام‌الله‌علیها)  در مسجد خطاب به مهاجرين و انصار فرمود:

stickerآیا فراموش کردید سخنِ رسول خدا‌(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را در غدیرِ خُم که فرمود: هر کس من مولای اویم علی مولای اوست ؟

stickerو نیز سخن دیگر ایشان که فرمود : یا علی (ع) ، نسبتِ تو به من ، همانند هارون است نسبت به موسی علیهما السّلام ، در صورتی که این دو حدیث ، مورد اتفاق و قبول همه می باشد .

📚(( نزهة الحفاظ ، مدینی ج1 ص 101)) (( تصویر فوق 👆 ))

🔘حدیث فوق در سایر منابع معتبرِ اهل سنت نیز روایت شده ، از جمله : 👇

📚(( أسني المطالب، ص23.)) و (( بدر الطالع للشوكاني، ج2، ص 297 ))

🔘علمای بزرگ اهل سنت مانند : حاکم نیشابوری ، ابن عبد البر و جلال الدین سیوطی ، به صحیح و متواتر بودنِ احادیثِ غدیر و منزلت ، در منابع زیر تصریح نموده اند : 👇


📚(( المستدرک علی الصحیحین ج3 ص 118 و 125 - الاستیعاب ، ابن عبدالبر ج 3  ص1097- الازهار فی الاخبار المتواتره سیوطی حدیث 106 و 103 ص 76 ))

تبصره :

stickerاز احتجاج اولینِ مدافع ولایت ، یعنی فاطمه ی مرضیه (س) به حدیث غدیر ، بخوبی استنباط می شود که منظور پیامبر از کلمه ی (مولا ) ، امامت و زعامتِ علی (ع) بوده نه ولایت به معنی دوستی نسبت به ایشان .

و همچنین در حدیث ( منزلت ) نیز به نسبت ایشان با پیامبر (ص) ، با محوریتِ ( خلافت ) تأکید گردیده است .

stickerامیرالمؤمنین در طول حیات شریفش ، بارها با حدیث شریف و متواتر ( غدیر ) ، احتجاج فرموده و هر بار مخاطبان را سوگند داده که آیا این حدیث را در روز غدیر از پیامبر ( ص ) شنیده اند یا خیر ؟ و همه به این موضوع ، گواهی داده اند .چند مرتبه نیز از اشخاصی مانند انس و .... گواهی خواسته که آنها تجاهل نمودند و حضرت علی (ع) آنها را نفرین فرموده که به کوری و برخی دیگر به بیماری ( برص ) مبتلاء شدند .

stickerاین موارد در منابع معتبر اهل سنت آمده ، از جمله منابع زیر : sticker

📚((مسند احمد ، ج 4 ، ص 370 ، ح 19823 و ج 5 ، ص 366 ، ح23808 )). ((مجمع الزوائد ، ج 9 ، ص 104)) . ((السلسلة الصحيحة ، ج 4 ، ص 249)) .   ((البحر الزخار  ج 3 ، ص 35 ، ح 786249))  (( معجم کبیر طبرانی ج 5 ص 171)). ((شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 4 ص 74))

شرطِ پیمبری به پسر داشتن که نیست

مَردی پیمبر است که زهراست دخترش

                                                             sticker  *********    sticker  
 


امضاي حکيم

🔴چرا قبر مطهر فاطمه (س) مخفی است sticker

stickerسمهودی ، عالِم شهیر اهل سنت از این حقیقت پرده برداشته stickersticker

stickerعلی بن احمد سمهودی در کتاب وفاء الوفاء گفته :

sticker قبرِ فاطمه زهرا رضی الله عنها به خاطر دشمنی حاکمان ، از گذشته تا به امروز ، مخفی مانده است .sticker

📚(( وفاء الوفاء جزء 3 ص93 )) ( تصویر فوقsticker )

stickerعلت دفنِ شبانه در منابع معتبر اهل سنت : sticker

🔘ابن قتيبه دينوری ، عالِم بزرگ اهل سنت می نویسد :

وقد طالبت فاطمة رضي الله عنها أبا بكر رضي الله عنه بميراث أبيها رسول الله صلي الله عليه وسلم فلما لم يعطها إياه حلفت لا تكلمه أبدا وأوصت أن تدفن ليلا لئلا يحضرها فدفنت ليلا.

⚡️فاطمه از ابوبكر ميراث پدرش را خواست و چون ابوبكر نپذيرفت، ایشان قسم خورد كه ديگر با او (ابو بكر) سخن نگويد و وصيت كرد كه شبانه دفن شود تا او (ابوبكر) در دفن وي حاضر نشود.

📚(( تأويل مختلف الحديث، ج 1، ص 300 ))

🔘بخاری نیز در کتاب صحیح تصرح نموده :

وَعَاشَتْ بَعْدَ النبي صلي الله عليه وسلم سِتَّةَ أَشْهُرٍ فلما تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا ولم يُؤْذِنْ بها أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّي عليها.
⚡️فاطمه(س) پس از رسول خدا(ص) شش ماه زنده بود و چون از دنیا رفت همسرش علی (ع) شبانه او را دفن کرد و به ابوبکر خبر نداد و خودش بر بدن فاطمه (س) نماز خواند.

📚(( صحيح البخاري، ج 4، ص 1549، ح3998))

sticker حرمِ مادرِ  ما ، سینه ی ماست sticker

sticker پس نگویید که او  بی حرم است sticker

sticker    ******    sticker


امضاي حکيم

🔴اگر پیامبر(ص) زنده بود ، قاتل محسن را اعدام می کرد sticker

stickerتعجب نکنید ، این را ابن ابی الحدید شافعی معتزلی روایت کرده sticker

stickerشرح ماجرا :

ابن ابی الحدید نقل می کند :

برای استاد خود ، شیخ ابی نقیب ، نقل نمودم که وقتی خبر به رسول الله دادند که هبار بن اسود با نیزه به هودجِ زینب ( دختر رسول الله ) حمله نمود و زینب از ترس ،فرزندش را سقط کرد و رسول الله (ص) به همین دلیل ، خون او را مُباح نمود .

ابی نقیب گفت : " لو کان رسول الله حیا لاباح دم من روع فاطمه حتی القت ذا بطنها "


stickerیعنی : اگر رسول الله(ص) زنده بود ،حتماً مُباح می کرد خونِ کسی را که فاطمه را ترسانید تا بچه اش سقط شد.

📚(( شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 14 ص 193)) ( عکس فوق
sticker))

🔴در سایر منابع اهل سنت نیز به سقط محسن تصریح شده ، از جمله : sticker

🔘قال ابن حجر العسقلاني: إنّ عمر رفس فاطمة حتّي أسقطت بمحسن.

یعنی : عُمَر با لگد به فاطمه (س) زد که منجر به سقط محسن شد .

📚(لسان الميزان:1/268.)

🔘صلاح الدین صفدی می نویسد :

 إنّ عمر ضرب بطن فاطمة يوم البيعة حتّي ألقت المحسن من بطنها.

 عُمَر در روز بیعت ، ضربه ای به پهلوی فاطمه (س) زد که منجر به سقط محسن گردید .

📚(الوافي بالوفيات: 5/347.)

🔘الشهرستاني: عن الجاحظ إنّ عمر ضرب بطن فاطمة عليها السلام يوم البيعة حتّي ألقت الجنين من بطنها وكان عمر يصيح: إحرقوا دارها بمن فيها، وماكان في الدار غير عليّ وفاطمة والحسن والحسين وزينب(عليهم السلام).

شهرستانی از جاحظ روایت کرده که گفت :

عُمَر در روز بیعت ، ضربه ای به پهلوی فاطمه علیها السلام زد که منجر به سقط جنینِ ایشان شد ، عُمَر فریاد می زد ، که این خانه را با هر کس که داخل آن است به آتش به کشید ، حال آنکه در این خانه به جز علی و فاطمه و حسن و حسین و زینب ( علیهم السلام) کسی دیگر حضور نداشت .

📚((الملل والنحل: 1/57. طبعة بيروت، دار المعرفة.))

🔴 اکنون قضاوت منصفانه با شما sticker


امضاي حکيم

sticker(( رجز خوانی عُمَر و پاسخِ کوبنده ی علی ع به استناد منابع اهل سنت ))
sticker شرح ماجرا از زبانِ آلوسى (مفسر اهل سنت ) :


وقتی ابوبکر برای بیعت به دنبال علی (ع) فرستاد و علی قبول نکرد ، عُمَر عصبانی شد و دربِ خانه ی علی(ع) را به آتش کشید و داخلِ خانه ی او شد .stickersticker


فاطمه (س) به طرفِ او آمد و عُمَر شمشیرش را که در غلاف بود بلند کرد و به پهلوی مبارکِ آن حضرت زد و سپس تازیانه را بلند کرد و به بازوی ایشان زد ...stickersticker
sticker(با مشاهده ی این جریان) علی (ع) ناگهان از جا برخاست و گریبانِ عُمَر را گرفت و او را به شدت کشید و بر زمین زد و بر بینی و گردنش کوبید . stickersticker


عُمَر به علی (ع ) گفت : با ابوبکر بیعت کن .
علی (ع) فرمود : اگر این کار را نکنم چکار می کنید ؟
stickerعُمَر گفت : قسم به خدا گردنت را می زنم . sticker


 💥علی (ع ) فرمود : قسم به خدا دروغ می گویی ، ای پسرِ صُهاک ،هرگز قدرتِ چنین کاری را نداری ، تو ضعیف تر  از آنی که بتوانی گردنِ مرا بزنی . 💥
📚 (تفسیر روح المعانی ، ج۳، ص 124) ( تصویر فوقsticker )


sticker سایر منابع  اهل سنت که موضوع را نقل کرده اند  : sticker

📚(( الملل و النحل ص83 - اثبات الوصیه ، 143 - الوافى بالوفیات ج 5 ، ص  347- فرائد السمطین ج2 ، ص 34))
stickerسلیم بن قیس هلالی نیز برخورد شدید علی (ع) به عُمر را نقل شد که در روایت وی آمده :

امیرالمومنین (ع) پس از کتک زدنِ عُمَر ، به او فرمود :


«یَا ابْنَ صُهَاکَ لَوْ لا کِتابٌ مِنَ اللَّهِ سَبَقَ وَعَهْدٌ عَهِدَهُ اِلَیَّ رَسُولُ اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) لَعَلِمْتَ اَنَّکَ لا تَدْخُلُ بَیْتِی»

‌ای پسر صُحّاک! اگر مقدراتِ خداوندی و پیمان و سفارش رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) نبود، هر آینه می‌فهمیدی که تو قدرتِ ورود به خانه ی مرا نداری.

📚(كتاب سليم بن قيس الهلالي، ص568)

stickerاما سفارش پیامبر (ص) به علی (ع) به استناد منابع اهل سنت :sticker

در روايت صحيحي در مسند احمد چنين آمده است:

حَدَّثَنَا عَبْد اللَّهِ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي بَکْرٍ الْمُقَدَّمِيُّ حَدَّثَنَا فُضَيْلُ بْنُ سُلَيْمَانَ يَعْنِي النُّمَيْرِيَّ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي يَحْيَى عَنْ إِيَاسِ بْنِ عَمْرٍو الْأَسْلَمِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّهُ سَيَکُونُ بَعْدِي اخْتِلَافٌ أَوْ أَمْرٌ فَإِنْ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَکُونَ السِّلْمَ فَافْعَلْ.


علی بن ابيطالب عليه السلام فرمودند:رسول خدا صلي الله عليه و آله به من فرمود:

به زودي بعد از من اختلاف و درگيري و اتفاقات بدي خواهد افتاد؛در اين زمان؛اگر توانستي که صلح کني؛پس همين کار را بکن{وظيفه تو اين است که اختلاف و جنگ نکني}

stickerدر پاورقي  آمده :اسناده صحيح

📚(مسند احمدبن حنبل ج1ص469 ح695 )

بازوانی را که این شلاق ها بوسیده اند

جای لب های محمد بود ، باور می کنی؟

 

sticker(( قضاوت منصفانه با شما ))sticker


امضاي حکيم

🔴پاره کردن قباله ی فدک توسط عُمَر بن خطّابstickersticker
stickerتعجب نکنید ، این فقط حرفِ شیعه نیست ، علمای اهل سنت نیز همین را می گویند (تصویر فوق👆)
stickerسبط بن جوزی عالم بزرگ حنفی در کتاب مرآة الزّمان ، روایت کرده :


حضرت فاطمه (س) دختر رسول خدا (ص) نزد ابوبکر آمد در حالی که او بر منبر بود. و به او فرمود: ای ابوبکر ،آیا در کتاب خداست که دخترت از تو ارث ببرد و من از پدرم ارث نبرم ⁉️


ابوبکر نیز از منبر پایین آمد و نوشته ای مبنی بر این که فدک متعلق به فاطمه(س) می باشد برای او نوشت.


در این هنگام ، عُمَر  وارد شد و گفت : این چیست؟ ابوبکر گفت: نوشته ای که مالکیتِ فاطمه را تایید می کند برای او نوشتم به جهتِ میراثی که از پدرش دارد.


عمر گفت: پس مخارجِ مسلمانان را از کجا می پردازی ⁉️


👈بعد از آن ، عُمَر نوشته را گرفت و پاره کرد. 👉


📚((نسخه خطی مرآه الزمان ، باب10 )) (تصویر بالا 👆)

✔️نسخه مکتبة الشامله و Pdf کتاب مرآة الزمان 👇


http://shamela.ws/index.php/book/23644

🔘این موضوع در سایر منابع معتبر اهل سنت نیز روایت شده از جمله 👇


📚 السيرة الحلبية ،علی بن برهان الدین الحلبی  ج ۳، ص 488
📚 فلك النجاة ، فتح الدين الحنفي ،ص 160

stickerفدک چند مرتبه توسط حضرت زهرا (س) از ابوبکر مطالبه شد که ایشان را هر بار به بهانه ای ، محروم نمودند :

stickerمرتبه اول با طرحِ حدیث مجعول أَنَّهُ سَمِعَ اَلنَّبِيَّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَقُولُ: «نَحْنُ مَعَاشِرَ اَلْأَنْبِيَاءِ لاَ نُوَرِّثُ وَ مَا تَرَكْنَاهُ صَدَقَةٌ» .

stickerمرتبه دوم با طرحِ حدیث مجعول «سَهْمُ ذَوِي الْقُرْبَى لَهُمْ في حَيَاتِي وَلَيْسَ بَعْدَ مَوْتِي»

stickerمرتبه سوم نیز هنگامیکه ابوبکر به ظاهر راضی شد که با نوشتن قباله ی فدک ،آن را به فاطمه (س) مسترد نماید ، که متأسفانه این بار نیز ، عمر بن خطاب به بهانه نیاز حکومت به فدک بعنوان پشتوانه مالی ، بنحو گستاخانه با پاره کردن نوشته ی ابوبکر ، از این کار مانع شد !

stickerیعنی : 👇

stickerشاه بخشید ، ولی شاه قُلی نبخشید sticker


امضاي حکيم

تعداد صفحات : 8

درباره ما
سيد رضا نوعی حکیم
با سلام
سایت پیام شیعه برای تبیین معارف شیعه اثنی عشری و رساندن پیام حقانیت آن به گوش جهانیان می باشدکه مطالب آن در قالب مباحث تفسیری ، شرح احادیث ، شرح و نقد متون ادبی ، دروس معرفتی (عرفان نظری و عملی ) ، بررسی تطبیقی احادیث ، تقاسیر و مباحث کلام شیعه و پاسخ به شبهات دینی ، ارائه خواهد شد.
روح پدرم شاد که می گفت به استاد
فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ
سید رضا نوعی ( حکیم ) کانال تلگرام پیام شیعه ( حکیم )
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 292
  • کل نظرات : 96
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 38
  • آی پی امروز : 348
  • آی پی دیروز : 427
  • بازدید امروز : 2,219
  • باردید دیروز : 1,000
  • گوگل امروز : 156
  • گوگل دیروز : 112
  • بازدید هفته : 11,191
  • بازدید ماه : 35,179
  • بازدید سال : 341,428
  • بازدید کلی : 2,323,177