loading...

پیام شیعه | Shia

متفاوت ترین سایت مذهبی

قبولی توبه آدم به احترام اهل بیت (ع)

سید رضا نوعی سه شنبه 25 دی 1397 تعداد بازدید : 780 نظرات ( 0 )

🔴قبولی توبه ی آدم (ع) به حُرمَتِ اهلِ بیت (ع)⁉️

sticker تعجب نکنید sticker


🔘این فقط حرفِ شیعه نیست ،بلکه دانشمندانِ بزرگِ اهل سنت نیز همین اعتقاد را دارند :
stickerجلال الدین سیوطی ، مفسر و مُحدّثِ بزرگِ اهلِ سنت ، در تفسیر معروفش ( الدر المنثور ) این حدیث را ذیل آیه 37 سوره ی مبارکه ی بقره آورده :


ابن عباس گويد : از پيغمبر(ص) پرسيدم ، كلماتى كه آدم از پروردگارِ خود دريافت نمود و به بركتِ آن كلمات ،خداوند توبه ی آدم را پذيرفت چه بود ؟


پیامبر (ص) فرمود :


👈 آدم ، خدا را به حقِّ محمّد و على و فاطمه و حسن و حسين خواند ، تا توبه‌اش را بپذيرد و خداوند نیز توبه‌اش را ( به احترامِ آنها ) قبول كرد.


📚( الدر المنثور في تفسير المأثور، سیوطی ج‏1،ص 60 ،61 )


stickerحاکم نیشابوری( محدث بزرگ اهل سنت )در مورد این حدیث گفته : هذا حديث صحيح الاسناد.


 یعنی 👈اين حدیث از نظر سند ، کاملا صحيح است .👉


📚( حاکم نيشابوري ، المستدرک  ج 2 ، ص 672 ، ح 4227 )

🔘ابوسعید ابوالخیر که شافعی مذهب است فرموده :


یا رب به محمد و علی و زهرا
یا رب به حسین و حسن و آلِ ‌عَبا
کز لطف برآر حاجتم در دو  سَرا
بی‌منّتِ خلق ، یا عَلیِّ اَعْلی

🔘و اما سخن پایانی اینکه :


مُرده را، ما خود مَسیحا  می‌کنیم
درد را، عینِ مُداوا  می‌کنیم
ما رهانیدیم یوسف را  ز چاه
ما مَدَد  کردیم، شد دور از گناه
توبه را ما یادِ  آدم داده‌ایم
ما برائت را به مریم داده‌ایم
هر عدم را، جودِ ما موجود کرد
«بوالبشر» را نورِ ما مسجود کرد

sticker*************sticker


امضاي حکيم

آیا عمر ، دخترش را زنده به گور کرده ؟!

سید رضا نوعی سه شنبه 25 دی 1397 تعداد بازدید : 1214 نظرات ( 2 )

sticker آیا عُمر ، دخترش را زنده بگور کرده sticker


🔘عمر می گوید نمی دانم به قساوتِ  و بی رحمیِ خود ، گریه کنم  و  یا به حماقتم بخندم  ... sticker


🔘قرآن کریم در آیات 8 و 9 سوره ی تکویر می فرماید :
وَإِذَا الْمَوْءُودَةُ سُئِلَتْ  *  در قیامت از آنها در مورد دختران زنده بگور ، سئوال خواهد شد .
بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ *  به كدامين گناه ، كشته شدند ؟

 
🔘اکنون،شرح ماجرا را از زبانِ عُمر ، آنهم به استناد منابع معتبر اهل سنت ( همراه با اسکن صفحات مورد استناد ) در نوشتار زیر مطالعه کنید .

                        stickerstickerstickersticker

 


امضاي حکيم

اعتراف عالم بزرگ اهل سنت به وجود امام زمان (عج)

سید رضا نوعی چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397 تعداد بازدید : 473 نظرات ( 1 )

ایمان ابوطالب از نظر شیعه و اهل سنت

سید رضا نوعی جمعه 24 فروردین 1397 تعداد بازدید : 515 نظرات ( 0 )

sticker(( ایمانِ ابوطالب (ع) از نظر شیعه و اهل سنت ))sticker

stickerروز 26 رجب المرجّب ، سالروزِ ارتحالِ سَيّدِ بَطحاء  و آخرین حجّت در دورانِ فِترَت ، حضرتِ ابو طالب علیه السلام می باشد.
stickerایمانِ ابوطالب و نیز مُوَحّد بودنِ همه ی آباء و اجدادِ انبیاء (ع ) و ائمه ی اطهار ( ع ) ، جزوِ مُسَلَّماتِ مذهبِ تَشَیُّع می باشد لیکن بنی اُمیه و بَنی عباس و اخیراً ، ناصبیان و  وهابیان با تأسی به پیشوای خود ( ابن تیمیه ) ، مَذبوحانه سعی داشته تا با مطرح نمودنِ شِرک و اسلام نیاوردنِ ابوطالب ، اذهانِ مسلمان را مُشَوَّه نموده و القاء شُبهه نمایند .sticker
stickerاغلبِ عُلَمای اهلِ سُنت ، همانند شیعه به ایمانِ ابوطالب ، اذعان و اعتراف نموده انده لذا برای روشن شدن موضوع ،ذیلاً  یک روایت از طریق شیعه در مورد ایمانِ ابوطالب ( ع )، آورده و سپس  اشاره ای به نظریه ی علمای اهل سنت می نمائیم :
sticker- حضرت عبدالعظیم حسنی به محضر حضرت علی بن موسی الرضا ( ع ) نامه نوشتsticker و در مورد ایمان ابوطالب سؤال نمود .
stickerآن حضرت در پاسخ مرقوم فرمودند:
sticker( بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم، اَمَّا بَعْدُ فَاِنَّکَ اِنْ شَکَکْتَ فِی اِیمَانِ اَبِی طَالِبٍ کَانَ مَصِیرُکَ اِلَی النَّارِ )
stickerیعنی : ( اگر در ایمانِ ابوطالب شک و تردید داشته باشی،قطعاً بازگشتِ تو به سوی آتش stickerخواهد بود ) .


📚( بحار، ج۳۵، ص۱۱۰ و الغدیر، ج۷، ص357 )
sticker - ابن ابی الحدید که از علمای اهل سنت (معتزلی) و از بزرگترین شارحانِ نهج البلاغه می باشد ، در مورد شخصیت و ایمانِ ابوطالب ( ع ) می گوید :
sticker(( اِنَّ الاِسلام لَولا اَبوطالبَ لَم یَکن شَیئاً مَذکوراً ))sticker
 یعنی : ( اگر ابوطالب نمی بود ، از اسلام نیز هیچ خبری نبود ) . 
sticker همچنین ابن ابی الحدید در ادامه می گوید :
sticker اشعارِ فصیح و عالیةُ المَضامینِ ابوطالب ، از جمله ادله ی مهم و غیر قابلِ انکار ، مبنی بر اعتقاد ایشان به توحید و نیز نبوتِ پیامبرِ اکرم ( ص ) می باشد که از همه صریح‌تر ، این بیت باشد :
sticker (( یا شاهِدَ اللّه عَلَیَّ فَاشْهَد إنّی عَلی دِین النَّبی أحمَدٌ )) stickersticker
stickerیعنی : ( خدایا شاهد باش که من بر دین پیامبر یعنی احمد می‌باشم )


📚(شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 1، ص 142و ج 14 ص 78)
stickerبرگرفته از دروسِ تاریخ تحلیلی اسلام توسط سید رضا نوعی ( حکیم )stickersticker


امضاي حکيم

ولادت علی از نظر اهل سنت

سید رضا نوعی جمعه 10 فروردین 1397 تعداد بازدید : 499 نظرات ( 0 )

 

sticker(( ولادتِ علی ( ع ) از نظرِ اهلِ سُنَّت ))sticker
stickerابن تَیمیه و بعضی از وهابیون و ناصبیان ، از روی عِناد و کینهstickersticker،ولادتِ آقا امیر المومنین (ع) در کعبه را که از جمله فضائلِ اختصاصی ایشان است ، انکار نموده اند stickersticker حال آنکه ، این واقعه از مُسَلَّماتِ تاریخ و موردِ اِجماعِ فریقین ( شعیه و سنی ) می باشد .sticker


stickerبرای تَنویرِ اَذهان و رفعِ شبهه ی مُعاندین ، فقط چهار نمونه از مُستنداتِ اهلِ سُنَّت را ذیلاً نقل می نمائیم :


sticker - مسعودی ، مورخِ معروفِ اهل سنت در باره ی ولادتِ علی ( ع ) گفته :


(( وَ كَانَ مَولِدِهِ  فِي الكَعبَة  ))
یعنی : محل تولد علي عليه السلام ، خانه كعبه است .

sticker( تاریخ مروج الذهبِ مسعودی   ج 1  ص 313 )


sticker - حاکمِ نیشابوری که اِمامُ المُحَدِّثِینِ اهلِ سُنَّت می باشد ، ضمن تصریح به مُتواتر بودنِ روایاتِ وارده در این خصوص فرموده :


(( فَقَدْ تَوَاتَرَتِ الْأَخْبَارِ أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَسَدٍ وَلَدَتْ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ کَرَّمَ اللهُ وَجْهَهُ فِی جَوْفِ الْکَعْبَةِ ))
یعنی : رواياتِ مُتواتري وارد شده که فاطمه ی بِنتِ اَسَد ( علیها السلام ) ، حضرتِ علي (عليه السلام) را در درونِ کعبه به دنيا آورده است.

sticker( حاكم نيشابوري , المستدرک علی الصحیحین، ج3، ص550 )
sticker تبصره :


الف : به تصریحِ ابنِ حاکمِ نیشابوری و سایر علماء و بزرگانِ فریقین ، واقعه ی ولادت علی (ع) درونِ کعبه ، موردِ اجماعِ امت و اخبارِ وارده در این خصوص نیز مُتواتر می باشد .
باز نظر اهلِ سنت ، اعتقاد به اخبارِ مُتواتر ، همانند قرآن ، واجب و انکارِ اِجماع ، کُفر  است .
sticker
sticker - جوینی نیز که از علمای شافعي مذهبِ اهلِ سُنَّت است ، پیرامون ولادت آن حضرت چنین می نویسد:


(( روي أنها لما ضربها المخاض اشتد وجعها فأدخلها أبوطالب الکعبة بعد العتمة فولدت فيها علي وقيل لم يولد في الکعبة إلا علي.))
ترجمه : روايت شده هنگامي که وقتِ وضعِ حَملِ او ( فاطمه بِنتِ اَسَد ) رسید و دردش شدت يافت، ابو طالب او را اولِ شب وارد بر کعبه کرد و علي در آن خانه بدنيا آمد  و گفته شده که کسي غير از علي در کعبه به دنيا نيامده است.

sticker ( فرائد السمطينج1، ص425-426 )


sticker - زرندی حنفی نیز در این مورد می نویسد:


(( وَ وُلِدَ کَرَّمَ الله وَجهَه فِي جوفِ الکَعبَة  ))
یعنی : و حضرت علي بن أبي طالب کرم الله وجه در داخل کعبه به دنيا آمده است.


sticker (( معارج الوصول، ص49 ))


stickerگویند حَریمِ کعبه ، دَر  داشته است
stickerاز سیزدهِ رجب ، خبر داشته است
stickerاز شدَّتِ اشتیاقِ دیدارِ  علی (ع)
stickerدیوارِ حَرَم ، شکاف برداشته است


sticker برگرفته از دروسِ کلامِ تطبیقی توسط سید رضا نوعی ( حکیم )sticker


امضاي حکيم

تعداد صفحات : 15

درباره ما
سيد رضا نوعی حکیم
با سلام
سایت پیام شیعه برای تبیین معارف شیعه اثنی عشری و رساندن پیام حقانیت آن به گوش جهانیان می باشدکه مطالب آن در قالب مباحث تفسیری ، شرح احادیث ، شرح و نقد متون ادبی ، دروس معرفتی (عرفان نظری و عملی ) ، بررسی تطبیقی احادیث ، تقاسیر و مباحث کلام شیعه و پاسخ به شبهات دینی ، ارائه خواهد شد.
روح پدرم شاد که می گفت به استاد
فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ
سید رضا نوعی ( حکیم ) کانال تلگرام پیام شیعه ( حکیم )
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 292
  • کل نظرات : 96
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 38
  • آی پی امروز : 373
  • آی پی دیروز : 427
  • بازدید امروز : 2,749
  • باردید دیروز : 1,000
  • گوگل امروز : 164
  • گوگل دیروز : 112
  • بازدید هفته : 11,721
  • بازدید ماه : 35,709
  • بازدید سال : 341,958
  • بازدید کلی : 2,323,707